zaterdag 12 oktober 2024

CAMPER VERKOCHT?!? (blog 15)

Natuurlijk gaan onze avonturen verder! Maar in deze reisverslagen lezen jullie, dat we de camper echt verkocht hebben. En ook lees je, hoe we verder gaan..

Verder blijft dat we nogal wat moeite hebben voor langere tijd naar Nederland te reizen en daar te blijven.

De aankomst in onze thuislanden brengt ook weer verplichtingen met zich mee, maar we weten dat mooi af te wisselen met plezier en avontuur. Wij wensen jullie veel leesplezier.

gave geocaches in Bakel

23-06 Hombourg-Haut - Kaster (Bedburg)

De reis totaan de grens verloopt vlot. Totdat we bij de grens aangehouden worden. Was eigenlijk hooligans controle maar kennelijk zien wij er zo uit. Lang verhaal kort: ik dacht dat ik naar de P gewezen werd om daar gecontroleerd te worden dus reed daar heen. Maar de politie verwachtte kennelijk van mij dat ik midden op de snelweg stil ging staan. Gevolg toen de man in uniform aan mijn raampje stond: direct beginnen te schelden dat ik z’n leven in gevaar heb gebracht, langs geraasd ben, niet meer tijdig kon remmen en als ik het nog een keer doe hij dan m’n papieren gaat bekijken en wat al niet meer. Ik vond het zeer onaangenaam in elk geval omdat ik me van geen kwaad bewust ben, maar na duizend excuses mochten we gelukkig door. Het heeft nog heel lang geduurd voordat m’n hartslag weer naar beneden was kan ik je vertellen….

De rest van de reis verloopt gelukkig weer vlekkeloos en we komen veilig aan bij de P in Kaster, Georg zijn voormalige homezone.

Kort daarop melden zijn kinderen + kleinkind zich en we kletsen uitgebreid bij. Wat was het gezellig iedereen weer te zien en wat is de kleine meid groot geworden! We hebben echt geluk met het weer en zitten heerlijk buiten. Er worden nog een paar pizza’s gehaald en de tijd gaat veel te snel voorbij.

Dan komt er een camper de P oprijden. Precies zo’n camper als onze vriend Jeanke53 heeft, die zie je toch niet veel. En dan opeens zien Georg en ik min of meer gelijktijdig een trackable “camping pitch Jeanke”. Neeee dat is niet waar! Hij is het echt. Hij is speciaal hierheen gekomen vanuit Bladel om bij ons event te zijn (en hij woont in België). Net zoals ook bij ons afscheidsevent in december. Hoe gaaf is dat.

Hij is nog net op tijd om mee te kunnen delen met een stuk pizza! Het wordt steeds gezelliger hier. Dan is het helaas weer tijd om afscheid te nemen van Georg zijn familie. Met Jeanke kletsen er nog een hele tijd. Het is nog heerlijk om buiten te zitten. Tot de muggen komen en het voetbal begint. Jeanke gaat voetbal kijken; wij gaan afwassen. Niet veel later duiken we ons bed in, moe van al het geklets. Wat een leuke dag en wat een geluk met het weer.

geocaching vriend
verrassingsbezoek

24-06 Kaster (Bedburg) - Elsdorf

De dag start met een gezellig ontbijt samen met Jeanke. Heerlijk weer, dus we zitten lekker buiten. We zijn net aan het opbreken als een caravan-eigenaar ons komt waarschuwen dat de politie het hier heel leuk vindt bekeuringen uit te delen voor “campinggedrag” zoals wij nu vertonen. Wat kinderachtig want er is genoeg plek maar goed dan we het weten. Dan houden we het event in elk geval niet bij ons voor de deur, maar bij de gemeentelijke bank een paar meter verderop.

Jeanke vertrekt om te cachen; wij lopen richting Alt Kaster. Georg heeft daar wat onderhoud te doen aan de Adventure Lab die hij nog in het veld heeft liggen. En hij wil een geocache loggen die vroeger van hem was maar nu door een bevriende cacher geadopteerd. Elk puntje is er één, toch?

We zijn mooi op tijd weer terug voor het event. Waar we hoopten op een paar bezoekers - want wat is dat nou voor dag en tijdstip (maandag 13.00) komen er echt ongelofelijk veel mensen op het event af. Ik denk wel 15-20 man. En waar een half uurtje gepland was, gaat de laatste pas anderhalf uur later weg, zo gezellig was het.

Dan warmen wij gauw een prakje op. Was al veel te lang blijven staan omdat ons plan steeds wijzigde. Maar zat geen vlees in, dus we durfden het nog wel aan. En het smaakte inderdaad nog prima (curry). We wassen snel af en maken dan de camper klaar voor vertrek. Op naar het volgende event. Maar eerst even de jerrycans vullen met water bij het kerkhof. Een prima kraan dus we konden ook mooi onze haren even wassen. Heerlijk fris met dit warme weer.

Dan rijden we door naar Elsdorf voor een volgende event. We hebben nog even een uurtje pauze hier voor het event begint. Wel even lekker, want we zijn al de hele dag in de weer.

Het event zelf is weer erg gezellig. Veel dezelfde gezichten als bij ons event, maar ook diverse anderen. Er wordt weer gezellig over van alles en nog wat gekletst en ook nu vliegt de tijd voorbij.

Na zo’n anderhalf uur verdwijnt de laatste geocacher en wij blijven achter. Het is een mooie P aan de rand van het bos waar we prima kunnen overnachten. We eten eerst even een broodje en lopen dan nog een rondje naar het uitzichtspunt bij de Tagebau. Of je nu voor of tegenstander bent, het blijft een indrukwekkend gezicht! Uiteraard loggen we hier ook een paar caches.

Terug bij de camper relaxen we nog een uurtje en dan is het al weer bedtijd. We zijn nog even buiten om de zonsondergang te fotograferen en dan zie ik een ree uit de bosjes springen. Gaaf zo vlak bij de camper. Een mooi plekje hier.

geocaching event
Event in Kaster

25-06 Elsdorf - Brühl

Het is een lekker plekje in de natuur om hier te overnachten maar kennelijk wordt er in de nacht gewerkt in de Tagebau. We horen de machine en mensen roepen of zingen. Apart, want tegen de ochtend lijkt het er weer helemaal stil te zijn.

We vertrekken vlot, want Georg heeft een afspraak bij de huisarts. Daarna rijden we door naar richting Brühl (geen exacte locatie ivm privacy) waar we eerst een bezoek brengen aan Georg zijn moeder. Vervolgens rijden we door naar zijn zus, waar zich later ook broer en schoonzus aansluiten. Echt ontzettend gezellig iedereen weer te zien en bij te praten. Rond 12 uur duiken we ons mandje in, moe van het weerzien en geklets.

overnachten camper
overnachten in Elsdorf

26-06 Brühl - Heppendorf

Weinig te melden over deze dag. We hebben gezellig enige tijd met Georg zijn zus doorgebracht totdat zij een afspraak had. Wij zijn in haar huis gebleven en hebben gebruik gemaakt van de wasmachine, droger en douche. Heerlijk dat dat kon en mocht!

In de middag is Georg nog even in zijn eentje op pad geweest om wat Adventure Labs te doen. Ik ben in het huis gebleven, want daar was het heerlijk koel. Het is buiten namelijk bloedheet, dik 30 graden en geen zuchtje wind. Hadden wij het ooit zo heet in Spanje?!?

Rond de avond vertrekken wij met de camper richting Heppendorf, waar Georg morgen een tandarts afspraak heeft. De P die we uitgekozen hebben, ziet er prima uit en de tandarts is op loopafstand. We maken een salade en genieten de rest van de avond van de rust. Zijn we niet meer gewend hoor, zoveel mensen en afspraken.

27-06 Heppendorf - Brühl - Kerkrade - Herzogenrath

Wat een heerlijk rustige plek om te slapen, maar wat was het heet. Ik lag gewoon te drijven in het zweet en ik zweet niet zo gauw…. Desondanks lekker geslapen.

Kort na het ontbijt vertrekt Georg naar de tandarts en ik besluit eindelijk weer een keertje te gaan sporten. Daar komt het veel te weinig van en ik mis het. Ondanks de bloedhitte in de vroege ochtend zet ik door.

Ik ben net klaar en sta wat water te drinken als Georg al terug komt. Nu al? Ja het liep vlot. Vlotter dan gepland dus we besluiten direct te vertrekken, zodat we nog voor het middageten bij Georg zijn moeder kunnen zijn. Zijn zus komt ook en we verbrengen gezellig enige tijd door met elkaar.

Dan is het tijd voor afscheid. Wij rijden eerst naar een rustige P om even te lunchen en te overleggen wat we gaan doen.

Daar zijn we gauw uit: de reis gaat naar Kerkrade waar we een camper te koop hebben zien staan. Past niet perfect bij ons, maar je moet ergens beginnen dus dit wordt de eerste. Het is een nette camper maar de zoektocht gaat verder.

We rijden terug naar Duitsland - omdat je daar nou eenmaal makkelijker kunt overnachten - en vinden een mooie plek bij een meertje.

Morgen reizen we Nederland echt in, richting Helmond. We sluiten dit avontuur in Polarsteps hier af. Het was een geweldige ervaring om enige maanden over het Iberisch schiereiland rond te reizen en we vonden het heel leuk dat jullie zo met ons meegereisd en -geleefd hebben.

Ons avontuur stopt hier niet hoor! We blijven voorlopig gewoon nog in de camper rondreizen maar dan in NL met uitstapjes naar DE. We hebben hier een nieuwe reis aangemaakt:

“De tour gaat door in Nederland”

en we hopen dat jullie daar ook weer bij zijn.

nacht camper
Heppendorf @ N8

28-06 Herzogenrath - Deurne - Bakel

Als we opstaan is het lekker afgekoeld, het scheelt minstens 10 graden. Beter zo. Het is echt een fijn plekje hier, doodstil, alleen kikkers en vogels. Als wij zitten te ontbijten komen er 2 wagens van de brandweer het terrein op. De P wordt afgesloten, maar ons laten ze met rust. Het blijkt een scholing.

Na het ontbijt leggen we de laatste hand aan de reparatie van de hor, namelijk het wegknippen van de oude hor. In onze blog die binnenkort uitkomt, lezen jullie hoe we het voor elkaar gekregen hebben, want simpel was het niet! Deze blog staat inmiddels online: Reparatie of vervanging hor hefdak camper. Daarna lopen we nog een rondje om de twee meertjes hier en doen een AL. Daarna maken we de camper klaar voor vertrek. We gaan nu echt naar NL.

Onze eerste stop is in Deurne, waar we een aantal campers bekijken. We worden er zeer vriendelijk geholpen, er staan een paar leuke campers, maar wat we zoeken is er niet bij (of te duur).

Vervolgens rijden we door naar Bakel, waar een kleine CP is. Ik heb daar vorige herfst ook een weekje alleen gestaan, dus ik weet dat de Jumbo er vlak naast is. Komt goed uit, want onze voorraad aan eten was nog nooit zo klein als vandaag. Bovendien hebben we erg veel zin in een paar dingen die we in het buitenland niet konden krijgen. Maar het is al drie uur, dus we eten eerst nog even restjes. Boodschappen doen komt later.

Rond etenstijd lopen we even naar de Jumbo. Uiteindelijk niet heel veel echt Nederlandse dingen gekocht. Wel lekker old Amsterdam, gepofte kaas en bananenchips. De krentenbollen en vanillevla hebben we weerstaan. Het moest ook allemaal in de tas passen.

Wel uitermate lekker gegeten. De houmous moest open, dus we hebben gevulde punt paprika’s gegeten. Recept zal ik wel een keertje op de website zetten. Het was weer overheerlijk. Voor de rest doen we niet veel. Veel praten en nadenken over onze toekomstige camper. Wordt het 5.40 of 6 meter…..?

voetbal camper
voetbal EK in oranje

29-06 Bakel - Helmond - Bakel

Vandaag beginnen we bij een camper leverancier in Bakel. Daar stonden we heel vlot weer buiten. Hij had slechts 1 buscamper staan en dan ook alleen maar omdat hij verplicht was door Knaus die af te nemen. Maar ja, nieuw, dus past niet bij ons budget. Voor de rest alleen maar campers boven een ton. Even doorsparen dus😉

Eigenlijk was dat de enige die we op het programma hadden, maar dat ging zo snel dat we besloten hebben nog even naar Helmond te rijden.

In Helmond hadden we meer geluk. Die hadden diverse buscampers staan, zodat we goed 5.40 en 6 meter kunnen vergelijken. Waar we gisteren neigden naar 6, is 5.40 nu weer volop in de strijd, vooral bij Georg.

Vervolgens rijden we terug naar de CP in Bakel. Eerst maar eens even lunchen. Bij de Jumbo halen we een vers, nog warm stokbrood met voor mij lekker magor en voor Georg - 1 x raden - kipsaté-salade, die heeft hij zo gemist! Tijdens en na de lunch brainstormen we nog een hele tijd over hoe verder. Conclusie: we kijken nog even door. Maar morgen eerst even een rustdag.

Daarna lopen we het dorp in voor een wandeling met wat caches. De DNF die ik hier had blijft helaas een DNF (omdat we geen tools bij ons hadden).

Gelukkig zijn we ruim voor etenstijd weer thuis, want er barst een flink onweer los. Dat zat er al aan te komen want het is weer erg warm en drukkend. Hopelijk geeft de bui niet alleen regen maar ook afkoeling. De voorspelling is vannacht 15 graden koeler…

nieuwe camper kopen
is 5.40m lang genoeg?

30-06 Bakel - Heppendorf

Na de hele nacht regen is het inderdaad behoorlijk afgekoeld. Helaas regent het nog steeds als we opstaan. Maar we wilden toch een dagje rustig aan doen, dus dat maakt niet uit. We starten op met een bakkie en daarna is het droog. Georg haalt een vers, nog warm stokbrood bij de Jumbo en yoghurt voor mij en we ontbijten op het gemak.

Daarna schijnt zowaar de zon. We besluiten ons op te splitsen. Ik ga sporten en Georg gaat cachen. Alle caches hier in het centrum heb ik al van de vorige keer (september) dat ik hier was. Ik was toen een paar dagen alleen op pad. Na het sporten maak ik nog een blog af en tegen de tijd dat Georg terug is, ben ik net klaar.

Na wat gegeten te hebben gaan we gezamenlijk op pad. Er ligt hier ook een rondje met caches die veel favo’s hebben. Die heb ik destijds niet gedaan om ze samen met Georg te kunnen doen. Het werd een heerlijke wandeling door een soort bos van een vrijwel verlaten instelling. Op een enkele hondenuitlater na kwamen we bijna niemand tegen. Tot we bijna bij de uitgang waren. Daar liepen hertjes, zaten tropische vogels, reed een miniatuurtrein en vooral het kabouterbos was echt super gaaf. Daar was het dan ook wat drukker. De caches waren prima onderhouden, goed te vinden en leuk verstopt. We hebben veel favo’s uitgedeeld, echt een leuke ronde.

Weer bij de camper aangekomen pak ik de boodschappentas en loop naar de Jumbo. Nog even een paar boodschappen voor we NL verlaten. Wat?!? Ja echt! We gaan terug naar Duitsland. De vulling die de tandarts donderdag bij Georg geplaatst heeft, is er gisteren al weer uitgevallen. Shit!

Ik kook vroeg, we wassen af en daarna gaat de reis weer terug. Morgenochtend om 9 uur staat Georg bij de tandarts voor de deur om het te laten fixen. We balen, want we hadden heel andere plannen. Maar het is niet anders.

Na een vlotte reis komen we weer in Heppendorf aan. Fijn dat we hier al weten waar we kunnen staan, anders waren we niet zo laat gaan reizen. We doen niet veel meer: beetje puzzelen en lezen. De avond is vlot voorbij. Tegen de tijd dat we ons bed induiken regent het weer. Geluk gehad vandaag overdag!

geocaching kabouterbos
ook de kabouters houden van voetbal

01-07 Heppendorf - Wijchen - Arnhem

Vannacht flink regen maar het is gelukkig droog als we wakker worden van de wekker. We zijn beiden nog niet uitgerust maar Georg wil vroeg bij de tandarts voor de deur staan.

Het lukt gelukkig vlot: een kwartier later is Georg er weer. We drinken op het gemak nog een bakkie en vertrekken dan. Terug naar NL, een camper kijken in Wijchen.

We worden keurig ontvangen en het is een nette camper. Maar je kunt wel zien dat er veel in geleefd is. Het interieur bevalt ons ook niet helemaal en de gasfles staat op een erg onbereikbare plaats. Kortom: verder zoeken.

Een dezer dagen willen we bij mijn ouders langs die op een camping in Arnhem staan. We bellen ze even om af te stemmen wanneer het past. We zitten nu tenslotte vlak in de buurt. Hen past het, dus ze lopen even naar de receptie om te vragen of er plek is. En jawel! Dus hup, richting Arnhem.

Als we bij de camping aankomen zien we ze direct staan op plek 1. Heerlijk die 2 ouwetjes weer te zien na zoveel maanden! Wij krijgen een plekje tegenover hen, waar we snel de camper installeren en de stoelen eruit pakken. Eerst even bijpraten.

Rond etenstijd verlaten we de camping. Wij te voet; zij met de fiets. Even ergens een hapje eten. We komen bij een bijzondere - iets te sjieke - tent uit. De kaart is apart, dus de keuze is een beetje moeilijk. Maar het eten smaakt prima en de bediening is zeer vriendelijk. Met een volle buik en moe van het kletsen verlaten we eind van de avond het restaurant. Aangekomen bij de camping wensen we elkaar goede nacht en ieder gaat zijns weegs. Wij lopen nog even een rondje over de camping. Kampeerders kijken: er staat hier van alles: trekkerstentjes, daktenten, campers, caravans en wat al niet meer. En voor mij is het ook herinneringen ophalen. In mijn jeugd heb ik hier vele dagen, nee weken doorgebracht. De voorouders van de kikkers uit de tuin bij mijn ouders komen hier vandaan. Wat hebben wij hier veel kikkers gevangen (en dril mee naar huis genomen). Ik herinner me het paaseieren zoeken, het afknippen van de spijkerbroek omdat het ineens erg heet werd. Wat een mooie jeugdherinneringen!

En dan is het bedtijd. Morgen weer een dag met gezelligheid en herinneringen.

camping ouders
genieten met de ouders

02-07 Arnhem

De dag start helaas met regen. Jammer, want we hadden een lange wandelmulti op het programma. Nou ja, beetje meer tijd met mijn ouders is ook niet verkeerd.

In de loop van de middag klaart het op en besluiten we gewoon een begin te maken met de multi. Voor mij leuk herinneringen ophalen hier in het bos langs het beekje waar ik altijd met mijn broer speelde. Het is echt een prachtig gebied om te wandelen onder de imposante beuken. We ontdekken dankzij geocaching o.a. een ijskelder. Zoals verwacht krijgen we de multi niet af. Rond 6 uur willen we terug zijn bij de camping want we hebben 4 pizza’s besteld.

Die komen keurig op tijd maar wel met enige hilariteit. Twee meisjes die hier ook op de camping staan dachten dat ze voor hen waren en hadden ze al betaald. De jongedames in kwestie blijven er rustig onder, maar de - ook zeer jonge - pizza bezorger raakt er helemaal van in de stress. De dames hebben namelijk gepind. Maar ze vinden het geen probleem dat wij hen contant betalen dus probleem opgelost. Maar niet voor de pizza bezorger! Die wil ons nog een keer laten betalen. Nou echt niet! Hij was echt helemaal in de war van dit gebeuren. Jullie pizza’s komen er zo aan, zegt hij tegen de dames. De dag erna hoorden we van hen dat ze er nog 2 uur op hebben moeten wachten!

Maar wij hebben onze pizza’s! Het zonnetje schijnt en het is nog aangenaam. Dus we eten ze buiten op onder de luifel bij mijn ouders. Genieten!

Na de pizza gaan wij richting camper. We willen nog even wat aan de video werken, want door het vele reizen en de gezelligheid de laatste tijd, hebben we wat achterstand. En we willen nog even genieten van een heerlijke douche. Wat een luxe na maanden weer een keertje op een camping te staan met alle gemakken.

pizza op camping
pizza op de camping

03-07 Arnhem

Het is zowaar droog als we opstaan, maar dat duurt niet zo lang. Er komt een flink front over en we krijgen langdurig regen. Eerst maar even thee en koffie drinken bij m’n ouders, nu komen we nog droog over.

En inderdaad, niet lang daarna begint de regen. Maar wij maken ons er niet druk om. We hebben flink achterstand met onze vlogs dus we gebruiken de tijd om die een stuk weg te werken. Bovendien maken we gebruik van de wasmachine en droger die hier zijn, dus alle was is weer schoon. Wij zelf ook want de douches zijn heerlijk hier.

In de avond gaan we nogmaals eten met mijn ouders. Het is inmiddels droog dus we pakken de fiets en loggen onderweg nog een mooie ammobox. Zij pakken de auto want ze vertrouwen het weer niet. Hun keuze is gevallen op een Aziatisch restaurant waar je op een soort tapas-achtige manier hier eten met elkaar deelt. Super leuk en echt verrukkelijk!

Na het eten besluiten wij nog even verder te gaan met de multi die we gisteren niet af konden maken. Het is een heerlijke fietstocht en we genieten ervan, maar we krijgen hem niet af. De duisternis komt heel plotseling opzetten in het bos en bovendien gaat het hard waaien en we zijn bang voor weer een bui. Dus we besluiten terug te fietsen. We komen met onze tong op de knieën bij de camping aan, want het laatste stuk ging alleen maar omhoog. Niet lang gefietst vandaag, maar genoeg beweging gehad want ook op de heenweg was het al steeds heuvelop en heuvelaf. Wat zullen we lekker slapen vannacht.

geocaching multi fiets
fietsen op de hei

04-07 Arnhem - Wenum-Wiesel

En dan is het al weer tijd voor afscheid en vertrek. De tijd is voorbij gevlogen. Mijn ouders stappen op de fiets om koffie te gaan drinken en boodschappen te doen. Wij parkeren de camper buiten het hek en doen een derde poging voor de multi. Helaas stranden we bij WP 9, waar we gisteravond gestopt zijn. We hebben of een fout getal of we kunnen het antwoord bij WP10 niet vinden. Echt balen! Nou ja, het was een mooie wandeling en we hebben onze beweging gehad voor we weer in de auto stappen.

We gaan nogmaals op camperjacht, deze keer in de regio van Apeldoorn. We komen zowaar 2 leuke campers tegen bij 2 verschillende bedrijven en we besluiten over beide campers een nachtje te slapen. Het is al laat, we zitten vol adrenaline maar zijn ook moe van alle indrukken van vanmiddag. Een goeie dag om een keertje naar de snackbar te gaan. Ik heb tenslotte ook mijn kroketje nog niet gehad na terugkomst in NL!

Ik ben hier in een voor mij bekende regio, dus het kost niet veel moeite een slaapplek te vinden in Wenum-Wiesel. We praten nog de hele avond na wat te doen en besluiten morgen naar beide bedrijven terug te gaan en bij beide te vragen wat ik voor de huidige camper terug krijg. En pas daarna een beslissing te nemen.

Hoopvol gestemd maken we ons bed klaar voor de nacht. Slaap lekker schatje, ik ben heel benieuwd naar morgen.

multi dnf
nog een poging voor de multicache

05-07 Wenum-Wiesel

We zijn net kleine kinderen de dag voor Sinterklaas komt! Ik slaap vrijwel de hele nacht niet; Georg is om 4 uur al wakker.

Na het ontbijt maken we de camper klaar voor vertrek. Een beetje netter dan anders, zodat hij een goede indruk maakt. We wassen zelfs onze ontbijtboel af.

Bij een van de twee krijgen we aanzienlijk meer geld terug en bovendien worden we daar veel vriendelijker te woord gestaan. Daar staat de oudste camper, maar wel met de minste kilometers. Bovendien vinden wij hem echt veel mooier om te zien. Dat alles bij elkaar doet ons besluiten een 3e keer terug te gaan en de eindonderhandelingen in te zetten. Beide kanten moeten wat water bij de wijn doen maar uiteindelijk worden - na een proefrit - de handtekeningen gezet. Jippieeeeeee hij wordt van ons. Helaas moeten we nog veel geduld hebben, want hij wordt pas eind juli begin augustus geleverd. Maar wat zijn we blij!!!

En alsof het zo zijn moest. Uitgerekend in Wenum-Wiesel kopen we de camper. Daar waar ik vroeger elk weekend en elke vakantie op de rug van een paard te vinden was. En wat ook zo bijzonder is. Twee jaar geleden ging ik met Georg naar een camperbeurs en zag daar een Adria Twin staan en ik werd op slag verliefd. In mijn aantekeningen van destijds staat iets van: too much voor ons en te duur. En nu wordt hij dus toch van ons! Ja ik weet het, een ouwetje en geen nieuwe. Maar wacht maar tot jullie hem zien. Die ouwe ziet er nog - bijna - als nieuw uit.

We rijden weer terug naar ons plekje “om de hoek”, waar we vanavond gezond koken en vroeg ons bed in duiken. De spanning is eraf en ik zit al vroeg te knikkebollen boven m’n boek. Welterusten.

nieuwe camper
deze wordt het!

06-07 Wenum-Wiesel - Bathmen

Ik slaap als een roosje, maar Georg is de adrenaline kennelijk nog niet kwijt. Hij is weer vanaf 4 uur wakker.

We verlaten vlot dit plekje. We staan hier prima, maar het is er erg donker en het internet is traag.

We rijden naar Bathmen, waar een prima camperplaats is bij de sporthal. Ik stond daar vorig jaar al eens een keertje in m’n eentje. We houden hier een rustig dagje. Even bijkomen van 2 zeer leuke maar intensieve dagen. Het is lekker rustig waar we staan, het zonnetje schijnt af en toe en ook het internet doet het prima hier. Alleen de wind wordt steeds heftiger. Echt een zomerstorm.

Gelukkig neemt het geweld in de avond wat af, zodat we met een gerust hart naar bed kunnen. Geen klapperend hefdak of takken of nog erger: bomen op de camper. Alles weer goed doorstaan.

camper in storm
de nacht doorstaan

07-07 Bathmen

Super geslapen vannacht. Wel een keertje wakker geworden van de kou. Zo erg, dat ik een extra deken moest pakken. Zijn dit de zomers van tegenwoordig in NL? We pakken echt even onze rust en staan laat op. Dat is even nodig.

Eind van de ochtend begint de P hier vol te lopen. Met de sporters die meedoen aan de run-bike-run. Er hangt een gemoedelijke sfeertje. De meesten zijn hier met hun partner en/of gezin.

Tegen de tijd dat het bijna gaat beginnen, lopen wij ook richting start. Eens kijken hoe dat in zijn werk gaat. Fanatiek kan ik je vertellen. De vlotsten vliegen echt weg bij de start. En hebben ook vlot hun rondje van 5 km achter de rug. Dan springen ze op de fiets en racen 25 km, waarna ze nog 2,5 km moeten hardlopen. De eerste renner die terugkwam had ik op video. Ik wilde hem weer filmen als hij op de fiets gesprongen was, maar zag hem nergens meer. Blijkt dat je ook als team mee kunt doen. Eentje doet de runs en de andere van het team het bike gedeelte. Maar er zijn ook atleten die het geheel alleen doen (ander klassement). Dat geeft hilarische beelden. De hardloopschoenen worden uitgesmeten. Ze rennen op hun sokken naast de fiets tot waar ze mogen opstijgen. Dan springen ze op de fiets waar de fietsschoenen al aan de trappers zitten en trappen weg met hun sokken bovenop die schoenen. Kennelijk weten ze die later onderweg aan te trekken. En omgekeerd ook. Ze zetten hun fiets weg, trappen hun fietsschoenen uit en stappen in hun hardloopschoenen zonder de veters los te maken! Dat moet toch echt niet lekker lopen!

Wij hebben ons een paar uurtjes kostelijk vermaakt. Er deed van alles mee. Profies op hele dure fietsen met dure kleding, maar ook mensen in hun dagelijkse tshirt met hun doordeweekse fiets. Sommigen storten totaal KO ter aarde als ze door de finish zijn. Anderen komen voor het oog fit aan en gaan direct gezellig met hun kleine kind spelen.

Na afloop logt Georg nog een paar Adventure Labs. Ik had ze al, want ook hier had ik vorig jaar een keertje alleen gestaan. En we lopen nog even langs de Jumbo voor wat verse inkopen.

Terug bij de camper besluiten we eerst een paar video’s op te nemen (intro en outtro) en we zetten een nieuwe video online. Dus veel kijkplezier! Leuk als je een duimpje of een berichtje achterlaat.

De rest van de avond zitten we gezellig in de camper. Het plenst van de regen. Geluk gehad dat het overdag droog was!

runbikerun bathmen
start

08-07 Bathmen

Wat een heerlijk rustig plekje is dit toch. Veel regen gehad, maar prima geslapen. Gelukkig schijnt de zon als we wakker worden.

Voor we Bathmen weer gaan verlaten lopen we nog een multi langs de Schipbeek. Het is een prachtige wandeling veelal langs het water en we kunnen ook nog enkele tradies mee loggen.

We hebben het hier echt prima naar ons zin gehad en komen zeker nog een keertje terug als we meer tijd hebben. Nu gaat eerst de reis weer terug naar Duitsland.

multi schipbeek bathmen
Schipbeek

TO BE CONTINUED...

Onze avonturen leggen wij ook vast in vlogs op YouTube. Hier dus het uitgebreide verhaal; in onze vlogs (veel) meer beeld. Wij hopen natuurlijk dat jullie ook op YouTube van de partij zullen zijn!

Al onze overnachtingsplaatsen met omschrijving en foto's vinden jullie op de pagina Overnachtingen met de camper. De camperroutes die wij al eerder maakten, vind je hier.