woensdag 16 oktober 2024

DAAR IS-TIE (blog 17)

Hé hallo, leuk dat je er weer bij bent! In de vorige blog heb je gelezen dat we eindelijk de nieuwe camper kregen. Nu willen we er ook graag van genieten.

Maar eerst moeten er nog een paar spullen gekocht worden en een paar klusjes uitgevoerd.

Genieten doen we tussendoor in Woerden en Wageningen en als laatste gaan we echt een paar dagen op pad naar het buitenland.

Nieuwsgierig geworden? Lees dan gauw verder.

tussendoor even genieten

31-07 Wenum-Wiesel - Twello / 01-08 Twello

De volgende ochtend ontbijten we op het gemak. Waar wil jij zitten? Naast mij of tegenover mij of liever schuin tegenover? Wat een mogelijkheden!

Dan maken we de camper klaar voor vertrek. Ook dat is echt heerlijk snel klaar. Wat een genot. We zwaaien onze buren uit - ja heel toevallig buren met ook een Adria Twin maar zij willen hem juist verkopen - en vertrekken naar de volgende bestemming.

Wat een geluk, er is plek. Ja dat was even afwachten, want er is hier maar 1 plekje.

We verbrengen hier 2 nachten, maar zien niet veel van de omgeving. Behalve Georg, die even 2 brieven gaat posten. We zijn beide dagen druk in de weer alles in en om de camper te regelen. Een hoop administratie zoals kentekenbewijs, Bearlock, verzekering, parkeervergunning, milieustickers en ga zo maar door. Maar het belangrijkste is geregeld of in gang gezet en de rotzooi is opgeuimd, voor zo ver dat lukt zonder extra planken. In de garage liggen de spullen die naar Den Haag moeten uitgezocht klaar en we beginnen een beetje te wennen aan ons nieuwe huis. Het bed ligt in elk geval fantastisch! En het is ook gelukt onze jerrycans te legen in de watertank, want een slang hebben we nog niet. Dat soort dingen gaan we morgen eerst regelen.

We hebben alweer heerlijk geslapen in ons nieuwe “huis”. Het bed is echt mega lekker en breed. Als ik me omdraai, kom ik niet eens tegen Georg aan. Ik kijk waar hij is. Ja hij ligt er echt nog, maar zo ver van me vandaan dat er bijna een persoon tussen past. Het bed is maar liefst 1.48m breed, dat is nog meer dan thuis.

camperplaats Twello geocachen
camperplaats Twello

02-08 Twello - Neede - Winterswijk - Südlohn

Na het ontbijt verlaten we Twello en rijden naar Neede. We hebben een hor besteld en heel toevallig zit dat bedrijf op de weg naar Winterswijk, waar we heen willen. Kort voor we bij Camperpassie aankomen, zien we een CP waar we vuil water en het toilet kunnen legen. Was beide nog lang niet vol, maar omdat we niet precies weten hoe lang het duurt voor het wel vol is, hebben we alles even geleegd.

Kort daarop komen we bij Camperpassie aan en de hor ligt keurig voor ons klaar. We besluiten hem gelijk op de P op de achterdeur te plaatsen, dan is dat ook maar gebeurd. Nu nog een hor voor de schuifdeur.

Dan rijden we door naar Obelink. Daar aangekomen besluiten we eerst te lunchen. Heerlijk zo makkelijk als dat gaat. Eén stoel draaien en klaar is Kees. En we zijn niet de enige hoor. Rijen vol campers staan hier. Van klein tot groot. Naast ons staat er eentje die denk ik 2x zo hoog is als die van ons.

En dan is het tijd om te shoppen. Niet voor de fun, maar de noodzakelijke dingen. We kunnen nu de watertank vullen. Onze topper is net zo breed als het matras. En nog wat meer van zulke dingen. Wel hebben we onszelf verwend met nieuwe stoelen. In de oude camper paste echt bijna niets en de stoel die paste, zit niet zo top. Nu hebben we allebei een heerlijke stoel. Dat wordt genieten.

Op de parkeerplaats pakken we alles direct uit en kijken of het allemaal past. Nu kunnen we het tenslotte nog terug geven. Voor 1 klein dingetje is dat het geval en dat lukt nog net voor sluitingstijd.

Als we klaar zijn rijden we de grens over, waar we een overnachtingsplaats weten. We stonden er al eerder. Gelukkig dat we die wisten, want ons trouwe P4N ligt er - blijkt later - 48 uur uit. Wat zullen wij vannacht lekker slapen met ook nog eens een nieuwe topper!

En lekker slapen deden we. Helaas wel om half 6 wakker van de jagers hier in de buurt. Gelukkig wel weer doorgeslapen. Vooral Georg, die hield het uit tot na half 10. Was kennelijk even nodig na de drukte van de laatste week.

We ontbijten hier, ruimen nog wat spullen om (ja het is even zoeken waar we alles willen hebben) en vertrekken dan.

nieuwe camper obelink
shoppen bij Obelink

03-08 Südlohn - Woerden

We rijden weer een flink stuk naar het westen, want maandag willen we in DH zijn. Onderweg hebben we nog enkele stops om te pinnen, tanken, broodjes te halen en te lunchen.

We vinden een plek bij de CP van Woerden en werken allebei nog een tijdje aan onze computer en ordenen nog wat zaken in de camper. We eten laat, puzzelen en lezen nog wat en dan is er al weer een dag voorbij. Morgen maken we eindelijk wat tijd vrij voor een cache ronde!

camperplaats Woerden
de volgende bestemming: Woerden

04-08 Woerden

Na het ontbijt laden we voor het eerst de fietsen van de drager. Het is tijd voor een dagje ontspanning. We hebben afgelopen week niet gecached, gewandeld of gefietst, zo druk waren we met de camper. Maar nu echt tijd voor even een dagje wat anders.

Allereerst fietsen we - al cachend - richting Montfoort. Waarom helemaal daarheen? Daar ligt een Ommetje Nederland cache. Weer eentje erbij!

Via Linschoten fietsen we vervolgens terug naar Woerden, richting het oude centrum van deze vestingstad. Onderweg nemen we ergens nog eieren en aardappelen mee van de boer, altijd leuk.

Het centrum bekijken we aan de hand van diverse Adventure Labs. Een paar laten ons de oude plekken zien, maar er is er ook eentje die Woerden op z’n kleinst laat zien. Er zijn namelijk op diverse plekken kabouters en hun huisjes, tuintjes en deurtjes. Die had je zonder geocaching misschien wel over het hoofd gezien.

Halverwege de rit scoren we bij Appie een paar broodjes, plakken kaas en verse stukjes ananas toe en we eten het gezellig op een bankje op met zicht op de molen. Daar komen we de rest van de middag wel mee door en rond half 5 zijn we weer bij de camper. Woerden heeft een mooi centrum maar kon ons niet zo bekoren als Zaltbommel.

Dat was lekker weer een keertje fietsen en cachen. Morgen gaan we richting Den Haag en daar wacht ons ook nog een druk weekje.

adventure lab woerden
kabouters in Woerden

05-08 Woerden - Den Haag / 05-08/10-08 Den Haag

Na het ontbijt vertrekken we richting Den Haag. Eindelijk de overtollige spullen uit de garage van de camper thuis lozen. Wat zal dat een ruimte geven!

We moeten aardig vaak op en neer lopen, want voor de deur staan lukt hier niet. En steeds 2 trappen op en af, pffffttt onze beweging hebben we wel weer gehad. Maar de garage is op orde. Wel moeten we nog even een leeg krat halen bij de Blokker. Ik liet er eentje kapot vallen🫣.

Er is weer een wasje gedaan en zelf zijn we ook weer geknipt, gewassen en geschoren….

Daarna rijden we richting Kijkduin waar we een hapje gaan eten met mijn ouders en m’n neef en z’n vrouw. Heerlijk gegeten en uiteraard is de camper daarna uitvoerig bewonderd. Blij met m’n neef (en nicht!), want het zijn niet alleen trouwe volgers maar hij denkt ook uitvoerig met ons mee voor een paar veranderingen aan de camper. En komt de volgende dag direct langs om Georg hierbij te helpen. Nogmaals heel veel dank hiervoor!

De dagen daarna vliegen voorbij met klussen, verven, camper inrichten, certificaten aanvragen en van alles regelen. We brengen de tijd door tussen de camper en ons huis en komen verder nergens aan toe, ook niet aan ons verslag hier. Eigenlijk wilden we vrijdag klaar zijn en zaterdag vertrekken, maar dat lukt ons helaas niet. Dus we staan voor de keuze: het event morgen skippen of op en neer rijden. We kiezen voor het laatste, want we kunnen wel even een dagje pauze gebruiken.

camper klussen verbouwen
klussen en verbouwen

10-08 Den Haag - Wageningen - Den Haag

Dus op naar Wageningen! Naar het event van Oma Borrel. Geen spijt van gehad. Het was echt erg gezellig. Vele bekenden gezien, maar ook weer nieuwe vrienden gemaakt. Ook diverse geocachers ontmoet die we alleen maar kennen via YouTube, facebook of Instagram. Zo leuk die dan in het echt te leren kennen. En zo grappig dat het dan echt lijkt of je elkaar al kent.

Het event was erg leuk georganiseerd met diverse Adventure labs op de locatie en ook een paar spelletjes. Overheerlijke door oma zelf gemaakte cake en een heuse tombola op het einde, waar ik nog een leuke prijs won.

Aan het eind van de dag rijden we nog even langs een melktap en dan gaat het weer richting Den Haag. Het was de rit meer dan waard en het was lekker om even met wat anders bezig te zijn dan de camper.

met de GeoHaasjes
 op Oma Borrels verjaardagsevent

11-08 Den Haag, 12-08 Den Haag - Apeldoorn (Wenum)

Zondag hebben we nog een flink lange klusdag; maandagochtend maken we de laatste dingen af en na de lunch is het tijd Den Haag te verlaten.

De reis gaat allereerst naar Apeldoorn, waar we morgen een afspraak hebben met Bakker, de leverancier van onze camper. Even een paar probleempjes laten oplossen waar we de laatste dagen tegenaan gelopen zijn. We kunnen gelukkig in de schaduw staan op ons welbekende plekje in Wenum (net naast Apeldoorn en vlakbij Bakker). We doen deze avond echt helemaal NIETS.  We zijn moe van het klussen maar ook van de warmte. Het koelt echt totaal niet af. Na het wassen zijn we direct weer nat van het zweet en duiken zo ons bed in. Niet echt lekker.

internet camper
prima plek maar nauwelijks internet ...

13-08 Wenum - Bathmen

Pfffftttt wat was het warm vannacht, echt niet normaal. Na het ontbijt maken we ons actiepuntenlijstje klaar en rijden naar Bakker. Veel kleine puntjes zijn opgelost, maar één voor ons erg belangrijke nog niet: de fietsendrager. Ik zal jullie de details besparen, maar het is gewoon een onding en we willen een andere. Maar even afwachten of er een oplossing gaat komen… Voor nu zullen we het er even mee moeten doen. We hebben echt grote moeite de beide fietsen erop te krijgen en arme Georg heeft ze er tig keer op en af getild om een betere oplossing te zoeken (en dat in die bloedhitte, z’n tshirt is echt doorweekt van het zweet). Ze staan, maar vraag niet hoe. Nee, eraf vallen kunnen ze niet, maar onze deuren kunnen we niet meer open doen.

Het is al een uur of 3 als we klaar zijn, dus het tweede programma-onderdeel van vandaag skippen we. Eerst maar eens even een slaapplek opzoeken.

We komen terecht in het ons welkbekende Bathmen. Het lijkt wel een camping hier. Iedereen heeft luifels uit, stoelen en tafels buiten, etcetera.  We begrijpen het wel want het is niet normaal zo heet als het is. Maar verstandig is het denk ik niet. Ik vrees dat dit een van de redenen is waarom er in NL steeds minder camperplaatsen komen…. Dus wij doen daar niet aan mee. Bovendien kunnen we niet bij onze stoelen zonder de fietsen eraf te halen. Dus wij zweten lekker verder in de camper met alles open, behalve de achterdeuren...

camperplaats bathmen
zweten in Bathmen

14-08 Bathmen - Neede - Schijndel - Genk

Ondanks het onweer van gisteravond was het toch nog bloedheet vannacht. We lagen er vroeg in omdat ik mijn ogen niet meer open kon houden. Gevolg is dat we al om 6 uur op zijn. Lekker alles open zetten zodat het af kan koelen.

En dan reizen we door naar Neede. Alweer! Weer wat spulletjes ophalen voor de camper. Hetgeen we besteld hadden zien er prima uit. Een paar roosters voor de voorramen, zodat die in de nacht open kunnen blijven staan voor frisse lucht. En zowaar eindelijk een hor die past. Moet er helaas wel af als de schuifdeur dicht gaat, maar een betere optie kunnen we helaas niet vinden.  Dat het bij ons zo slecht past komt omdat er aan de binnenkant een extra slot op onze deur zit. Het blijft jammer dat de monteur daar niet over nagedacht heeft voordat hij het plaatste, maar ja….het is niet anders….

Vervolgens rijden we naar Schijndel, je raadt het al: naar De Wit. Water in de tank gooien lukt nog niet erg vlot, dus we gaan even kijken of ze daar een betere oplossing hebben. En duimen dat ze onze Campingaz flessen in willen nemen, want dat lukt tot nu toe helaas nog nergens.

Maar helaas. Campingaz kun je kennelijk alleen via MP verkopen. Voor de watertank hebben we wel iets gevonden. Hopelijk werkt het.

En dan nemen we eindelijk weer een beetje tijd voor onszelf. We rijden naar België waar het allemaal begon tussen ons. Land 3 met onze nieuwe camper. Heel specifiek rijden we naar Genk, de stad van onze eerste kus. We rijden naar de CP waar morgen een event plaats vindt. Nu gaan wij iemand verrassen! Onze vriend Jeanke wordt morgen 65 en hij heeft ons al 2x verrast door op een event van ons in Duitsland te verschijnen. Nu is het onze beurt.

Als we aankomen staan er al 2 andere campers uit ons CamperCaching groepje, leuk! We zijn moe, dus we duiken eerst onze camper in om even bij te komen, te koken, eten en af te wassen. Daarna komt Geo-Mikkie een bakkie drinken en kletsen we gezellig bij. Leuk om deze dagen weer een paar leden van onze internationale vriendengroep te zien.

camperplaats as
officiële camperplaats in As

15-08 As (Genk)

Na een heerlijk koele nacht worden we uitgerust wakker. We sturen onze vriend Jeanke een app om hem te feliciteren. Zou hij al een idee hebben dat we vlakbij op de CP staan?!? Hij laat niets blijken.

Na het ontbijt maak ik de rugzak klaar en haalt Georg de fietsen van de drager. Samen met Geo-Mikkie gaan we de ronde fietsplezier fietsen. Het is echt een heerlijke fietstocht, maar vooral in het begin is het mega druk (vrije dag in België). De geocaches zijn echt super leuk, allemaal gemaakt van fietsonderdelen. Sommige gewoon simpel een handvat of fietsband, maar er zijn ook echt heel mooi gemaakte bij, ook veldpuzzeltjes.

Ergens midden op de dag splitsen onze wegen zich. Wij hadden al een deel van de ronde gedaan, dus maken nog even een omweg via Zutendaal voor wat andere caches. Bij de 1 komen we elkaar weer tegen (wij zijn halverwege de ronde ingestapt).

Zo’n 25 kilometer en 40 caches verder zijn we weer terug bij de camper. Een uur voordat het event begint maar Jeanke is er al. Haha, wat kijkt hij verrast, heel leuk! Hij had een Nederlandse camper zien staan en vroeg zich af van wie die was. Ook had hij de geocaching trackables erop gezien, maar was er nog niet aan toe gekomen te kijken van wie ze waren. Onze nieuwe camper herkende hij natuurlijk nog niet.

We nemen even een korte pauze bij de camper en pakken dan onze stoelen om richting event te gaan. Een leuke plek gecreëerd tussen een paar campers. Die van Jeanke is leuk versierd met ballonnen en 65 en het feest kan beginnen. Het is echt super gezellig en er waren vele geocachers die we al lang niet meer gezien hadden. En natuurlijk ook weer nieuwe mensen leren kennen, dat is het leuke van events.

Rond half 9 gaan we terug naar onze camper. We eten nog een paar crackers, want ons avondeten is erbij ingeschoten. We relaxen nog wat en duiken dan ons bed in. Morgen weer een dag.

Jeanke's verjaardag

16-08 As

Voor het ontbijt kletsen we nog even bij Jeanke, want hij moet straks direct weer weg. Daarna eten we op het gemak. Haast hebben we niet want het is een regendag vandaag. Georg baalt daar een beetje van, maar ik vindt het heerlijk. Lekker een beetje treuzelen in de camper, wat administratie wegwerken en ik heb een blog geschreven (is nog niet online). Georg doet ook wat administratie en nog wat klusjes in de camper. We hebben nu een prikbord!

Eind van de middag wordt het droger. We pakken de fietsen en gaan nog een letterbox doen van onze vriend Jeanke bij de kerk. Dat wordt Georg zijn 25.000e geocache. Het is echt een leuk “ouderwetse” letterbox met ik geloof 12 vragen zonder waypoints. Je moet je weg dus vinden via aanwijzingen: volg de pijl, ga naar rechts, sla de hoek om, echt leuk. De eindcache vinden we - na een flinke rekensom - vlot. Jippieeeeeee, die is binnen. Onze volgende mijlpaal wordt mijn 15.000e …. ja zoveel loop ik achter op hem.

We fietsen nog even door naar de Lidl voor wat boodschapjes en dan - via een Adventure lab - weer terug naar de camper. We krijgen wel wat spetjes, maar daar blijft het gelukkig bij. Als we zitten te eten regent het al weer flink. Geluk gehad!

25000 geocaches
25K caches

17-08 As

‘s Ochtends besluiten we eerst op pad te gaan voor wat Adventure labs. We bekijken uitgebreid de oude treinen die hier bij het voormalige station van As staan waar we als eerste langskomen. Daarna beklimmen we de uitzichttoren er vlak naast. Het is inmiddels half 12. Vanavond om half 12 is er een event hier in de toren. We halen een practical joke uit met onze vrienden die dit georganiseerd hebben en vragen waar ze blijven. Wij zijn er; waar zijn jullie? Haha ze trappen er vol in. Voor ik beneden ben heb ik al een appje dat het vanavond pas is. En Georg - die nog even boven bleef om mij te filmen - blijkt gebeld te zijn. Wat een lol!!!! Hopelijk moeten we dat vannacht niet bezuren als wij tijdens het event op 1 oor liggen. Hopelijk nemen ze geen wraak….

We maken de wandeling door het bos af en gaan dan weer naar de camper. Daar monteren we een flink stuk video. Door de drukte van laatste tijd is er weinig van gekomen, dus we hebben even wat in te lopen. Maar geen zorgen, we will be back. Een video is klaar, op het intro, outtro en de muziek na.

Eind van de middag lopen we nog een keer naar het bos om het in- en outtro op te nemen. Of het gelukt is weten we nog niet. We hebben het nog niet terug gekeken op de computer en er was daar erg veel achtergrondgeluid (auto’s), dus ik vrees het ergste…

Het is al ruim voorbij etenstijd als we weer terug bij de camper zijn. Dus we beginnen direct aan het eten en ondernemen de rest van de avond niet veel bijzonders meer.

P.S. De locale kaas die we gehaald hebben is heerlijk!

geocaching station as
avontuurlijk Station As

18-08 As

Het heeft vannacht flink geregend maar als we wakker worden, is het droog. Althans: buiten. Mijn dekbed blijkt op 3 plekken nat, want het dakluik erboven lekt. En gisteren ging het zijraam bij de keuken niet meer goed dicht. Shit!!!! Weer 2 garantiepunten. Moeten we weer terug naar Bakker. Echt zooooo geen zin in.

Na het ontbijt worden eerst de PC’s opgestart. Bakker mailen, een blog online en video monteren.

Na de lunch gaan we lekker met de fietsen op pad. Het is inmiddels heerlijk weer geworden. We doen een rondje tradies in het bos hier achter, waarvan er eentje een DNF blijft (die bij de tank). Er zit ook een hele gave favo cache bij (geen foto, wel video later).

Daarna doen we een multi van Rondje Vlaanderen. Dat is net zo iets als de Ommetjes caches in Nederland, je moet de hele kaart van Vlaanderen zien vol te krijgen. We hebben er nu een stuk of 3, dus nog een heel eind te gaan.

De multi brengt ons langs leuke plekken hier. Helaas waren we overal al geweest. Maar desondanks genieten we ervan en zijn blij als we de eindcache vinden. En dat in één keer. Valt mee, want er moest flink gerekend worden bij deze. We hadden achteraf gezien de info beter even in GC Buddy kunnen zetten. Maar ja, niet getreurd, we hebben hem. Hij lag in de boom die ik onderzocht had of we daar onze camera in konden hangen voor een filmopname. Haha wat een giller dat ik toen de cache niet gezien heb!

Daarna fietsen we terug, drinken een bakkie en dan is het al weer tijd om te koken. Aardappelsalade stond op het programma. De aardappelen en eieren zijn al gekookt. Helaas ben ik zo dom geweest de laatste yoghurt (voor de saus) op te maken, dus dat gaat hem niet worden. Ik flans wat in elkaar met dingen die we nog op voorraad hebben. Veel ui, knoflook, paprika, spekjes en het laatste rauwe ei erdoor. Het blijkt weer wonderbaarlijk goed te smaken of komt dat omdat we honger hebben.

In de avond maken we de video echt af. Best wel weer trots op het resultaat als we hem met de muziek eronder terugkijken. Online komt hij als we of wifi hebben of onbeperkt internet in NL. Even geduld dus nog.

geocaching multi as
de multi laat ons mooie plekken zien

19-08 As

Het was voor het eerst echt koud vannacht! Ook als we opstaan nog. Georg doet z’n lange broek en trui aan en zit zelfs met een dekentje. Ik vindt m’n trui genoeg. Maar het is ook nog geen 7 uur, dus niet gek dat het nog fris is.

We besluiten pas na - een vroege - lunch op pad te gaan en fietsen naar de birthday ronde. Het wordt een heerlijke fietstocht door een mooi natuurgebied. De paden zijn niet altijd super, maar het is ook eigenlijk geen fietsrondje. In tegenstelling tot vanochtend is het nu behoorlijk warm. De caches zijn ook echt heel leuk en allemaal in het thema van de - destijds - 60e verjaardag van de CO. Bij diverse moet je een puzzeltje oplossen, vaak zo’n cryptex. Het woord past steeds bij het thema. Of je vindt een stuk “taart”. De bonus is helemaal top. Een draaiende taart met muziek en lichtjes. Er komt een taartpunt uit waar het logboekje in zit. Echt geweldig gemaakt en een mooie afsluiting van deze heerlijke dagen in As. Morgen gaan we deze plek verlaten.

Maar nu fietsen we eerst terug naar de camper om de rugzak achter te laten. Daarna rijden we langs een boer om verse eieren te halen en dan door naar de Lidl voor de yoghurt die we zo hard nodig hebben. Eindelijk aardappeleiersalade vandaag. We smullen ervan en zeggen tegen elkaar dat we dit morgen wel weer zouden willen eten. Recept staat op de website!

geocaches verjaardag
nog meer verjaardag - Birthdaycaches

20-08 As - Neer

Vandaag is het precies een half jaar! Een half jaar dat we ons huis verlieten voor ons grote avontuur. Inmiddels zijn we wel een paar keer thuis geweest, maar we genieten er nog steeds allebei met volle teugen van om veel met de camper onderweg zijn. Voor hoe lang nog? Geen idee, dat zien we dan wel weer. Totdat een van ons naar huis wil. Maar thuis is voor nu onze heerlijke Twin.

Hij brengt ons vandaag weer terug naar Nederland. Maar eerst nog even een tussenstop in België om het toilet en grijs water te legen. Dat lukt vlot hier in de regio.

Daarna rijden we door naar de Bever in Roermond. We hebben een nieuw waterflesje nodig. Het blijkt een groot winkelcentrum waar we ook goed kunnen parkeren. Kunnen we mooi ook onze statiegeldblikjes dumpen en wat andere kleine boodschappen doen. En even lunchen - gewoon in de camper. Wat een genot: 1 stoel draaien en we kunnen aanvallen. Dat is echt een verbetering met de Twin waar ik heel erg blij mee ben. Ook loggen we hier nog een cache. Overigens slagen we niet voor het flesje, maar we worden echt uitermate vriendelijk geholpen en het wordt nu naar mijn ouders gestuurd.

Dan rijden we naar Neer in Limburg, waar ons avontuur in de volgende blog verder gaat.

TO BE CONTINUED...

camper ranch otje
camperen in Neer

Onze avonturen leggen wij ook vast in vlogs op YouTube. Hier dus het uitgebreide verhaal; in onze vlogs (veel) meer beeld. Wij hopen natuurlijk dat jullie ook op YouTube van de partij zullen zijn!

Al onze overnachtingsplaatsen met omschrijving en foto's vinden jullie op de pagina Overnachtingen met de camper. De camperroutes die wij al eerder maakten, vind je hier.