zondag 31 mei 2020

Geocaches met kabelbinders (DE mei 2020)

geocaching hint kabelbinder tiewrap geocaches
"Ansichten eines Schlosses"
We hebben in onze blog posts al veel over geocaching en geocaches geschreven, maar nog niet zo veel over geocachers. Dus bij dezen een blog over geocacher awema.

awema-geocaches


Nadat mijn camper in de zomer van 2018 uit de garage terugkwam, ging mijn eerste toer naar Niederrhein (DE). Daarbij kwam ik ook door Bedburg-Hau, wat mij - uit Bedburg/Erft - natuurlijk beviel en waar ik in elk geval een geocache wilde vinden. Dat was een van mijn eerste awema-caches, meer volgden.

Zoek de geocache en vindt de kabelbinder

geocaching hint kabelbinder tiewrap geocaches
duidelijke kabelbinder



Doordat ik bij een van zijn multi’s vastliep, ontstond een leuk email-contact. In 2019 waren GeoKars en ik hier nog een keertje; nu konden we de multi wel loggen. Op het moment van schrijven zijn we weer in deze omgeving en we zijn al enkele awema-multi’s tegengekomen. Regelmatig heeft hij de eindcache met een kabelbinder gemarkeerd; deze binders vinden we echter zelden. Gisteren las ik nog in een log van iemand anders: dit keer echt de kabelbinder gevonden voordat ik de geocache vond. Bij andere geocachers gaat dat dus net zo als bij ons!


Gelukkig een kabelbinder!


geocaching hint kabelbinder tiewrap geocaches
zonder kabelbinder ...
geocaching hint kabelbinder tiewrap geocaches
...hadden we deze nooit gevonden!
Vandaag deden we de multi „Ansichten eines Schlosses … 🏰 (GC6T2J2) en we moeten toegeven dat we de geocache zonder kabelbinder nooit gevonden zouden hebben. Dankjewel awema!



Kennen jullie de caches van awema? En wat vinden jullie eerder….de caches of de kabelbinder….?

P.S. Na de bovengenoemde vondst zijn we naar „Pfefferbüchse ⛪️ (GC6F4CR) gegaan. Bij deze cache was geen kabelbinder-hint; voor ons werd dit een DNF (did not find). Gelukkig bood awema ook hier hulp en konden we de volgende dag alsnog een found loggen.

geocaching hint kabelbinder tiewrap geocaches
deze DNF wordt alsnog een found
geocaching hint kabelbinder tiewrap geocaches
kabelbinder







Algemene informatie

Deze geocaches kunnen goed gecombineerd worden met die van Tooltime, waarover wij ook een blog schreven. In die blog staat ook informatie over overnachtingsmogelijkheden in de nabije omgeving.
Iets verder weg ligt Weeze, dat beslist ook een bezoek waard is. Wij schreven hierover de blog De lost places van Vliegveld Weeze.

***update 20-07-2022***

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe reacties? Zet dan hierboven het vinkje bij "Melding sturen" aan.