dinsdag 23 juni 2020

De mysterie-cache Handjesretourbox (NL mei 2020)

GEOrg had in een geocache een "handje" gevonden, waarmee je de Handjes Retourbox kunt loggen. Die retourbox is een mysterie-cache, waarvan je het coördinaat kunt krijgen als je ergens in een cache een zogenaamd handje vindt. Ik had al veel eerder een keer zo'n handje gevonden en de cache al gelogd, dus we zijn eerst maar eens gaan kijken of er wat in de buurt lag, zodat het de moeite waard was om daarheen te rijden. En jawel, veldpuzzels (met vele favo-punten), daar ben ik dol op, dus ik wilde daar wel heen!

mysteriecache handjesretourbox geocaching geocaches
mysterie-cache Handjesretourbox


Deze geocaches zijn echte veldpuzzels


En wat een leuke ochtend werd dat zeg! We werden heel even het bos ingestuurd bij de eerste, totdat de logrol ineens naar boven kwam, super gaaf! Zie filmpje 1.

geocaching-veldpuzzels-geocaches
Met hek ertussen is GEOrg dapper...
geocaching-veldpuzzels-geocaches
Draaien maar
De volgende cache was Draaien maar. Je moet daar eerst door een weiland waar wat koeien staan, maar die stonden een paar meter verderop en bleven rustig staan, dus op naar de geocache.  


En Draaien maar werd echt draaien en draaien en draaien en nog eens draaien, je zou er duizelig van worden, maar ineens, jippie het logrolletje komt naar boven met de magneetstok (filmpjes 2)! Op naar de volgende cache, dus dezelfde weg terug door het weiland en......ik zie GEOrg - die voor mij liep - aarzelen........want de koeien stonden pal op het pad en voor het hek...... Vervolgens kwam natuurlijk mijn 'boer zoekt vrouw'-instinct naar boven, dus......laat mij maar even, ik jaag ze wel even weg...... Niet wetend natuurlijk dat GEOrg - die angstvallig achter mij bleef - dat allemaal op film zette (3)!


geocaching-veldpuzzels-geocaches
Iene miene mutte
geocaching-veldpuzzels-geocaches
Blekboksie
Iene miene mutte is creatief gemaakt en je moet echt goed kijken. Daar moesten we echt een paar natte, vieze knieën voor over hebben. Ik gaf het al bijna op totdat GEOrg hem ineens vond (in een gaatje waarin ik al lang een keertje gekeken had, dus listig is hij echt wel!).




geocaching-veldpuzzels-geocaches
Blue
geocaching-veldpuzzels-geocaches
Black
Daarna kwamen de boxen aan de beurt. Elke box had weer een andere uitdaging hem open te krijgen. Blekboksie (4) had ik redelijk snel open, maar dat bleek eigenlijk toeval, want nog een keertje reproduceren lukte niet heel vlot.

Blue (5) lukte ons beiden eigenlijk vrij vlot.

En Black (6)........die had GEOrg al opgegeven en hij was de hanen gaan fotograferen totdat ik ineens weer wat ontdekte. Daarmee kreeg ik hem niet open, maar dat gaf GEOrg weer de motivatie door te gaan en jawel.....open! Echt heel erg leuk. Op de foto's en filmpjes kun je wel zien hoeveel lol we hebben gehad! We hebben niet al onze filmpjes gepost, want we willen ook weer niet al te veel verraden.

De mysterie-cache Handjesretourbox


mysteriecache geocaching handjesretourbox
de handjes retour in de box
Oh ja......tussen al deze leuke veldpuzzels lag ook ergens de Handjes retourbox. We vertellen natuurlijk niet waar, maar GEOrg heeft hem kunnen loggen. Een erg leuk principe voor een mysterie. Deze handjes waren voor mij de eerste keer dat ik zoiets tegenkwam. En heel toevallig een paar dagen later vonden we in een cache een "goodie" waarmee we ook weer een mysterie kunnen loggen.






Geocache-serie langs een Tiendweg


geocache in wilg tiendweg wandeling
alweer een knotwilg
Na dit "ochtendprogramma" (het was inmiddels al ver in de middag) zijn we met de auto naar de Boomserie gereden. Een werkelijk prachtige wandeling over een Tiendweg. Bijna alle caches liggen in een knotwilg verstopt. In het begin werden we behoorlijk gefrustreerd, want de een na de ander konden we niet vinden. Gelukkig ging het later beter, want allemaal DNF's is zelfs voor ons als DNF frustrerend. Op de terugweg (het is namelijk geen rondje), hebben we bij alle caches die we op de heenweg niet vonden nogmaals gezocht en dat leverde slechts 1 extra cache op. Jammer! Maar van de natuur, de mooie wandeling en het prachtige weer hebben we desondanks zeer genoten.


Laatste geocache: de praatpaal


geocache praatpaal geocaching
Praatpaal
Voor GEOrg is een geocachedag nooit ten einde. Die zegt altijd: over x meter ligt die-of-die cache. Ik heb inmiddels geleerd dat ik dat moet negeren, anders komen we nooit meer thuis (sorry schatje!).. Zo ging het nu dus ook: "over 500 meter de cache Praatpaal". Maar bij het woord praatpaal werd ik wakker. "Wat zeg je, laat kijken, waar....." Mijn vader heeft namelijk jarenlang bij de ANWB gewerkt en ik wilde al een hele tijd een keertje zo'n praatpaal-cache doen. En laat deze nou echt op de route liggen! We zagen hem van verre (beetje verkleurd......want deze was oranje in plaats van het welbekende geel....) en konden zelfs voor de praatpaal parkeren. Echt heel leuk om zo deze heerlijke cache-dag te kunnen afsluiten.





geocaching tiendweg wandeling
Schitterende Tiendweg


1) Het bos ingestuurd

2) Ff draaien



3) boerin zoekt man


4) Blekboksie

5) Blue

6) Black












Algemene informatie


Geocaches

GC71H0T Effe het bos in
GC7DE8D Draaien maar....
GC7C1Q0 Iene miene mutte
GC6R9J7 Geodaan's Blekboksie
GC6T4X2 Geodaan's Blue box
GC6QP56 Geodaan's Black Box
GC3A7K6 Handjes retourbox

Boom-serie, waarvan GC5R622 Boom 1 de eerste is. Het zijn 14 tradies langs een prachtige Tiendweg. Deze serie is helaas inmiddels gearchiveerd.

Verder stond het Struinpad nog op ons programma, een rondje van 12 tradies met een bonus (GC79FHC). Helaas kwamen wij hier niet aan toe, maar als je een weekend weg wilt, past deze er waarschijnlijk prima bij.
***update 13-03-2021: inmiddels hebben we het Struinpad gelopen, zeer de moeite waard! Klik hier voor onze blog.***


Onderweg naar huis deden wij ook nog GC7R6ZY Praatpaal. Wij kwamen er vlak langs en ik wilde altijd al graag een keertje een praatpaal-cache doen.

Als je hier langer bent, is zeker ook de fietstour GC5Q982 Genieten in de Waard aan te raden. Zie hiervoor onze separate blog: Genieten in de Waard. Aldaar is ook een camping.

Parkeren
Wij hebben op het parkeercoördinaat van GC7DE8D gestaan voor de veldpuzzels. Je staat langs een landweg geparkeerd, maar je kunt goed van de weg af in het gras staan, ook met een grote camper (mits er niemand anders staat).
Voor de boom-serie hebben wij op het parkeercoördinaat van GC5R622 gestaan. Een prima parkeerplaats, waar je ook een grote camper goed kunt parkeren.

Overnachten
Overnachten kun je op onderstaande camperplaats, vlakbij de veldpuzzels of bij de camping van de blog Genieten in de Waard. Vanwege Corona hebben wij beide niet uitgetest.

Farm Nescio (deelnemer Campererf)
Elzenweg 19

2971 LA  BLESKENSGRAAF
N051°51.400 E004°45.150

Horeca

Onderweg kom je niets tegen qua eten/drinken. Tussen de veldpuzzels staat zo nu en dan een picknickbank. Bij de boomserie kom je ongeveer halverwege een keer een bank tegen. 

***gepubliceerd 23-06-2020, update 13-03-2021***

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe reacties? Zet dan hierboven het vinkje bij "Melding sturen" aan.