maandag 11 april 2022

Geocaching mega-event CET2018 Almelo (NL 09-2018)

Zoals onze trouwe volgers inmiddels weten, nemen wij jullie in een aantal blogs mee in onze reis door de tijd. We vertellen in deze blogs hoe we elkaar hebben leren kennen tijdens geocachings-events en hoe onze vriendschap steeds hechter werd tijdens deze camper-weekenden. Deze blog gaat over het weekend van het mega-event CET2018 "The Best of Twente" (GC78PHG) in Almelo.

CET2018 Almelo mega-event
CET2018 in Almelo

Reis door de tijd

Als je onze tijdsreis in een logische volgorde wilt lezen, lees ze dan als volgt:

De twee weken tussen ons gezellige weekend samen in Nisramont en La Roche-en-Ardennen en onze volgende ontmoeting in Almelo vlogen voorbij. We appten tussendoor veelvuldig met elkaar en ik had in het tussenliggende weekend ook nog een super gezellig campercaching weekend in Zeeland met diverse geocaching-events. Een aantal van mijn Duitse vrienden - waaronder natuurlijk GEOrg - hadden voor het Almelo-weekend gevraagd voor hen ook een plekje te reserveren op de camping waar ik stond. Ik was dus verzekerd van goed gezelschap en bij aankomst bleek ik niet de eerste. Deze keer staan onze campers niet zij aan zij, want onze - niets vermoedende? - vrienden hadden geen plekje voor ons naast elkaar vrijgehouden. Of ze echt niets vermoedend waren weet ik niet ... ik heb later gehoord dat er vrienden waren die al tijdens Welcome To Belgium 2018 wat zagen opbloeien...

mega Almelo camping
gezellig op de camping

Waar is GEOrg?


Het weekend is als een soort droom aan mij voorbij gegaan. Veel detailherinneringen heb ik er niet meer aan. Ja, we zaten elke avond gezellig met de groep aan een lange tafel en hadden veel plezier. En ja, we gingen naar alle events en hadden veel lol. Maar wat het meeste in mijn herinnering is gebleven is dat ik het hele weekend geprobeerd heb zo dicht mogelijk bij GEOrg in de buurt te zijn. Niet bewust, maar het gebeurde gewoon. Veel moeite hoefde ik daar overigens niet voor te doen. Zaterdagochtend vroeg kreeg ik direct al een appje: de thee staat klaar......

labcaches CET2018 Almelo
bij GEOrg in de buurt zijn...

Geocaches Twentse stijl


We zijn alle dagen met de groep die bij ons op de camping stond met de fiets richting het eventterrein gereden. En uiteraard werden onderweg geocaches opgepikt. Het mega zelf was heel leuk georganiseerd, alles in Twentse stijl, ook de kleding en zelfs het logboek! We hebben echt heel veel plezier gehad met de labcaches binnen, die waren echt super gaaf. Bijvoorbeeld petling-poepen, met z'n vieren op 1 paar ski's een parkoers afleggen, een (nep)koe melken en ga zo maar door. Wat een lol!

labcaches best of twente
labcache koe melken

Op stap met lackey AKprincesswarrior


's Middags hebben we lackey (vertegenwoordiger van HQ Geocaching) AKprincesswarrior op sleeptouw genomen Almelo in. We hadden voor haar ook een fiets geregeld. Die fiets maakte het voor haar extra bijzonder, omdat ze in de USA niet gewend zijn met de fiets te geocachen. Wij hebben de overige labcaches gedaan, die lagen namelijk in het centrum. Op echt erg leuke, toeristische locaties. AKprincesswarrior heeft de regionale klederdracht gezien en zelf een paar echt houten klompen aangehad, super leuk! En natuurlijk heb ik haar - maar ook mijn Duitse vrienden - een harinkie laten happen. Dat is Haags voor haring eten, luister maar eens naar het officieuze volkslied van Den Haag. O, o, Den Haag, mooie stad achter de duinen ... ook de begintekst van mijn Adventure Lab in Den Haag. En ja, natuurlijk aten ze de haring zoals het hoort: je pakt hem bij z'n staart en laat hem zo naar binnen glijden.

harinkie happen met lackey AKprincesswarrior

Weekend CET2018 Almelo vliegt voorbij


De dag, nee het hele weekend ging veel te snel voorbij! De volgende dag liepen we nog een rondje om het meer bij de camping. De orga van het event had speciaal voor ons campinggasten ook daar geocaches neergelegd. Waren ook echt mooie caches! En 's middags namen we deel aan het CITO en hebben we met z'n allen heel wat vuilnis uit Almelo opgeruimd.

CITO CET2018 Almelo
CITO in Almelo

Geen toekomst voor ons samen


Daarna zat het er al weer op. GEOrg en ik reden aan het eind van de middag samen weg bij de camping. Nou ja samen ... ieder natuurlijk in zijn eigen camper. Bij de eerste splitsing scheidden onze wegen zich al. Hij de ene kant uit naar Duitsland; ik de andere richting Den Haag. En op dat moment overkwam het mij. Van het ene op het andere moment barstte ik spontaan in tranen uit. Ik realiseerde me dat dit de man van mijn dromen was, maar dat hij nooit de mijne zou kunnen zijn. Na een fantastisch weekend reed ik intens verdrietig richting huis. Ik kon op dat moment niet eens blij zijn met de gedachten dat wij elkaar het volgende weekend tijdens het GrensLandEvent weer zouden zien. Er was immers geen toekomst voor ons samen?

lol met het logboek (textiel uut Twente)

Wordt vervolgd...


Onze blog over het GLE is al enige tijd geleden gepubliceerd. Ik was daar wel, GEOrg kwam uiteindelijk niet, het werd een GrensLandEvent op afstand. Hoe wij dat GLE ervaren hebben, kunnen jullie in die blog lezen. Onze enige blog - tot nu toe - waar we beiden onze eigen kant van het verhaal geschreven hebben. En dat tweetalig!

petling poepen labcaches
petling poepen




2 opmerkingen:

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe reacties? Zet dan hierboven het vinkje bij "Melding sturen" aan.