woensdag 10 februari 2021

GrensLandEvent op afstand (NL 09-2018)

BEDBURG: Das GrensLandEvent stand eigentlich schon lange im Kalender, die Idee, mit Freunden zusammen nochmal zum Kagerplassen-Trail zu fahren, um die neuen Dosen zu besuchen, auch. Die Nachricht, dass beides am gleichen Wochenende passieren sollte, traf mich wie ein Blitz!
Auf der einen Seite meine Freunde aus Wuppertal, die ich auch nicht so oft treffe und ein Bootstrail, der auf jeden Fall viel Spaß verspricht, auf der anderen Seite das Event, von dem ich schon viel Gutes gehört habe, wo GeoKars ist, mit der ich in den letzten Wochen so viel geappt habe, mit der ich auf den letzten Mega-Events so viel gemeinsam gecacht habe und mit der ich mich so gut verstehe ...
Ich bin Cacher, viele T5-er zählen mehr als ein Event, also Kagerplassen!
BEDBURG: Het GrensLandEvent staat eigenlijk al lang in de agenda. Het idee met vrienden samen nogmaals de Kagerplassen-Trail te varen om de nieuwe geocaches te zoeken ook. Het bericht dat die beide dingen in hetzelfde weekend plaatsvinden, trof me als een bliksem. Aan de ene kant mijn vrienden uit Wuppertal die ik ook niet zo vaak zie en een boottrail, die in elk geval veel plezier belooft. Aan de andere kant het event waarover ik al veel leuke dingen gehoord heb, waar GeoKars is met wie ik de laatste weken zoveel geappt heb, met wie ik op de laatste mega-events zoveel samen gecached heb en met wie ik het zo goed kan vinden. Ik ben cacher, veel T5-ers tellen meer dan een event, dus Kagerplassen!

geocaching kagerplassen boottrail campervrienden

DEN HAAG: Het GrensLandEvent komt eraan, ik verheug me erop! Vorig jaar was het echt super leuk. Toen had ik nog geen camper en sliep ik in een bed & breakfast en dan mis je toch een deel. Dit jaar met mijn eigen camper en dat maakt het extra leuk. En bovenal: GEOrg komt ook! Ik verheug me er zo op hem weer te zien, we hebben het altijd zo gezellig samen tijdens het geocachen. Maar ook tussendoor appen we veel over de dingen die we doen en die ons bezighouden. Oh neeeeeee, een app van GEOrg, hij komt niet! Hij gaat de Kagerplassen-boottrail doen met vrienden. Waarom heb ik ineens veel minder zin in het GLE?!?
DEN HAAG: Es geht auf das GrensLandEvent zu, ich freue mich darauf! Voriges Jahr war es echt super toll. Da hatte ich noch keinen Camper und schlief in einem B&B, aber dann verpasst man doch einen Teil. Dieses Jahr bin ich mit meinem eigenen Camper da, und das macht es besonders schön. Und vor allem: GEOrg kommt auch! Ich freue mich so sehr, ihn wieder zu sehen, beim Cachen haben wir es  immer so gesellig. Aber auch sonst appen wir zwischendurch viel über die Dinge, die wir tun und die uns beschäftigen. Oh nein, eine Nachricht von GEOrg, er kommt nicht! Er geht mit Freunden den Kagerplassen-Bootstrail loggen. Warum habe ich plötzlich viel weniger Lust auf's GLE?!?

camper geocaching
GeoKars met eigen camper op het GLE

KAGERPLASSEN: Die Kumpels sind schon da, Camper abstellen, Begrüßung, ein erstes Bier ...
Das Wetter ist gut, wir sitzen draußen, über uns immer wieder die Flugzeuge vom Airport Schiphol.
Eine App von GeoKars, beim GLE wird gegrillt. Der Bauch kribbelt; nein, ich habe keinen Hunger! Oh, wie gern wäre ich jetzt bei ihr! Eins dieser Flugzeuge nehmen und schon bin ich da! Ich schicke zumindest mal Grüße mit einem Flieger nach Süden ...
KAGERPLASSEN: Mijn maatjes zijn er al, de camper neerzetten, begroeting, een eerste biertje... Het weer is goed, we zitten buiten, boven ons steeds weer de vliegtuigen van vliegveld Schiphol. Een app van GeoKars, bij het GLE wordt ge-BBQ-d. Mijn buik kriebelt; nee, ik heb geen honger! Oh hoe graag was ik nu bij haar! Eén van deze vliegtuigen nemen en dan ben ik er al! Ik stuur in elk geval alvast de groeten met een vliegtuig naar het zuiden....

de groeten naar het GrensLandEvent
de groeten per vliegtuig (de oorspronkelijke foto!)

GRENSLANDEVENT: We hebben een heerlijke geocache-middag gehad met een super gezellige groep. Maar toch miste er wat. Nee, niet wat: iemand! Het was nog gezelliger geweest als GEOrg er ook bij was. We hebben lekker ge-BBQ-ed en inmiddels zitten we met z'n allen buiten bij het kampvuur (nou ja, houtkorven, bijna hetzelfde). Wat zou GEOrg gegeten hebben? Vast niet zo'n heerlijke BBQ als wij. En een romantisch kampvuur hebben ze daar vast ook niet. Ik app hem even wat foto's door, misschien krijgt hij achteraf spijt.
GRENSLANDEVENT: Wir hatten einen herrlichen Cache-Tag mit einer super geselligen Gruppe. Aber doch fehlte was. Nein, nicht was, jemand! Es wäre noch schöner gewesen, wenn GEOrg auch da gewesen wäre. Wir haben lecker gegrillt und inzwischen sitzen wir alle gemeinsam draussen beim Lagerfeuer (nun ja, Feuerkorb, beinah das gleiche). Was hat GEOrg wohl gegessen? Sicher nicht so ein herrliches BBQ, wie wir es hatten. Und ein romantisches Lagerfeuer haben sie sicher auch nicht. Ich schick ihm eben ein paar Fotos durch, vielleicht bedauert er im Nachhinein, dass er nicht hergekommen ist.
geocaching camperweekend kampvuur
het had zo romantisch kunnen zijn

KAGERPLASSEN: Okay, das Wochenende war schön, ich konnte die Bootstour genießen und wir hatten viel Spaß, aber irgendwas war anders, mein Herz war nicht da, wo ich mich befand!
KAGERPLASSEN: OK, het weekend was leuk, ik kon van de boottocht genieten en we hadden veel lol, maar iets was anders, mijn hart was niet daar waar ik was.

geocaching boottrail kagerplassen
Bootstour Kagerplassen

AUF DEM WEG NACH BEDBURG: Heimfahrt am Sonntag, GeoKars schreibt auch, dass sie gerade los fährt, vielleicht kreuzen sich unsere Wege ja irgendwo zwischen Rotterdam und Eindhoven? Ich halte Ausschau nach einem weißen Bus mit Hubdach ... Leider nichts! Aber nächstes Wochenende ist das Back to Earth Event in Belgien, da sind wir beide und da kommt mir nichts dazwischen!!!
ONDERWEG NAAR BEDBURG: De terugreis op zondag, GeoKars schrijft ook dat ze net vertrekt, misschien kruisen onze wegen zich nog ergens tussen Rotterdam en Eindhoven? Ik kijk uit naar een witte bus met een hefdak......helaas.....niets! Maar volgend weekend is het Back to Earth Event in België, daar zijn we allebei en daar komt niets tussen!!!

camperdeur geocaching camper
foto voor GeoKars voor ik ga rijden

ONDERWEG NAAR DEN HAAG: Het GLE is weer voorbij. Het was gezellig als altijd, maar toch..... Voor vertrek naar huis app ik nog even met GEOrg. Hij appt een foto terug van de A4 waar hij rijdt, want hij is inmiddels ook onderweg naar zijn huis in Duitsland. Hij is nota bene maar een half uur bij mijn huis vandaan. Zouden we elkaar nog tegenkomen onderweg zodat we tenminste nog even naar elkaar kunnen zwaaien? Maar nee, mijn navigator gunt mij dat geluk niet!
AUF DEM WEG NACH DEN HAAG: Das GLE ist wieder vorbei, es war wie immer schön, aber ... Vor'm Heimfahren appe ich noch kurz mit GEOrg. Er appt ein Foto von der A4, auf der er gerade fährt, zurück, denn auch er ist inzwischen auf dem Heimweg nach Deutschland. Tatsächlich ist er nur eine halbe Stunde von meiner Wohnung entfernt. Sollten wir uns wenigstens noch entgegen kommen und uns winken können? Aber nein, mein Navi könnt mir das Glück nicht!

geocaching grenslandevent camperweekend
het was gezellig, maar wat miste ik mijn maatje

DEN HAAG: Thuis aangekomen is het eerste wat ik doe mijn agenda pakken. Wanneer zie ik GEOrg weer? Want een geocaching-event is niet meer compleet zonder hem! Gelukkig, volgend weekend Back to Earth, daar zou hij ook heen gaan. Gauw even appen of hij echt wel komt!
DEN HAAG: Zuhause angekommen ist das erste, was ich tue, meinen Kalender schnappen. Wann sehe ich GEOrg wieder? Weil: ein Event ist nicht mehr vollständig ohne ihn! Prima, nächstes Wochenende Back to Earth, da wird er auch hin kommen. Schnell mal appen, ob er wirklich kommt!

===============================================================

GRENSLANDEVENT 2019
Het bovenstaande behoort bij onze reis door de tijd. Inmiddels kunnen wij jullie verklappen, dat een event op afstand ons alleen maar nader tot elkaar gebracht heeft! Voordat het  Back to Earth Event begon, hadden we elkaar de liefde al verklaard (ja.....hoe romantisch is dat......over de app......). En het event zelf? Daarvan hebben we niet heel veel meegekregen; we hadden alleen oog voor elkaar. 
GRENSLANDEVENT 2019
Oben stehender Blog gehört zu unserer Reise durch die Zeit. In der Zwischenzeit können wir euch mitteilen, dass ein Event auf Abstand uns nur näher zusammen gebracht hat. Bevor das Back to Earth Event begonnen hat, haben wir uns unsere Liebe erklärt (ja ... wie romantisch ist das denn ... per App ...). Und das Event selbst? Davon haben wir nicht viel mit bekommen, wir hatten nur Augen für uns.

geocaching backtoearthevent geocachingevent
Back to Earth Event

En een jaar later, precies tijdens het GrensLandEvent van 2019, vierden we het 1-jarig bestaan van onze DNF-liefde.
Und ein Jahr später, genau auf dem GrensLandEvent 2019, feierten wir das einjährige Bestehen unserer DNF-Liebe.
grenslandevent camperweekend geocaching
1 jaar DNF-liefde




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe reacties? Zet dan hierboven het vinkje bij "Melding sturen" aan.