woensdag 13 oktober 2021

Geocachen Nisramont en La Roche-en-Ardennen (BE 08-2018)

In een aantal blogs nemen wij jullie mee in onze reis door de tijd. Wij vertellen hoe wij elkaar hebben leren kennen bij geocaching-events waar we beiden met onze camper waren. Deze blog gaat over het weekend dat wij elkaar - ieder met onze eigen camper - troffen in Nisramont in Belgisch Luxemburg.

geocaching nisramont belgische ardennen
Nisramont (Belgisch Luxemburg)

Als je deze tijdsreis in een logische volgorde wilt lezen, lees ze dan als volgt:


GEOrg wil zijn camper uittesten

Wat een heerlijke tijd had ik met mijn familie op de camping in Plats (F), direct aansluitend aan het mega WTB 2018. Het app-contact tussen GEOrg en mij werd steeds frequenter. Ik deelde de mooie plekjes die ik bezocht; hij het heuglijke feit dat zijn camper weer gerepareerd was. Die moet gauw getest worden. Dus een van ons opperde het idee dat ik onderweg naar huis langs Luxemburg zou komen en hij zijn camper daar ergens in de regio zou kunnen uittesten.

Campercaching-weekend in Belgisch Luxemburg

Zo gezegd, zo gedaan. GEOrg zocht een trail en een camperplaats uit en op vrijdag we reisden beiden die kant uit. Hij vanuit Duitsland; ik vanuit Frankrijk. Ik kwam als eerste aan, maar de camperplaats bleek onbereikbaar vanwege een festival. Dus ik zocht de eerstvolgende op en stuurde GEOrg een appje waar ik heenging. Dat werd Nisramont in Belgisch Luxemburg. Een prachtige plek langs de Ourthe vlakbij het stuwmeer. Al gauw kwam ook GEOrg aan en we parkeerden onze campers zij aan zij. En nu maar hopen dat hier ook geocaches liggen! Dat bleek nog wel even een probleempje, want de internetontvangst was hier zeer slecht. Maar uiteindelijk lukte het en bleek hier een prachtige trail van 21 geocaches en 1 bonus te liggen (GC4ZCME). Een pittige wandeling van 13 kilometer langs de Ourthe en rond het stuwmeer. Dat zou ons de hele zaterdag wel bezig houden!

camperplaats nisramont stuwmeer
mijn camper wacht op gezelschap (en ik ook)


Camperplaats Nisramont bevalt goed

Het was prachtig weer, dus we liepen nog even naar het stuwmeer. En vervolgens zaten we nog een tijdje buiten tussen onze campers in, dat paste net. En nee....., dat mag eigenlijk niet.....campinggedrag. Daarna vroeg op stok, want de volgende dag hadden we een flinke tippel voor de boeg. 's Nachts was het doodstil op de parkeerplaats, je hoorde alleen het kabbelen van de Ourthe. Ik was blij dat ik hier niet alleen stond en voelde me veilig, wetende dat GEOrg in de camper naast mij sliep.

Geocaching-trail met uitstekend gezelschap

De volgende dag werd absoluut een fenomenale dag! Wat een heerlijke wandeling (maar wel pittig!). Schitterend weer, een prachtige omgeving, vele geocaches en vooral: uitstekend gezelschap. Het liep allemaal zo gemakkelijk en gezellig tussen ons, alsof we elkaar al jaren kenden. We kletsten heel wat af, maar er waren ook regelmatig stiltes die echter nooit ongemakkelijk waren. Voor mij was dit voor het eerst dat ik dacht: ik wou dat er meer tussen ons kon zijn dan alleen deze geocache-vriendschap. Maar ik wist ook dat dit onmogelijk was dus ik wilde gewoon genieten van de tijd die we wel samen konden doorbrengen.

geocaching-trail stuwmeer nisramont selfie
onze eerste selfie ever...?

De verschillen tussen ons

Zo gemakkelijk als het tussen ons liep, zo werden ook direct de verschillen tussen ons zichtbaar. De eerste pauze haalde ik - goed voorbereid als altijd - een appel en wat noten tevoorschijn. GEOrg haalde een verpakt suikerwafeltje uit zijn rugzakje. Bij mijn vraag hiernaar, bleek er nog een suikerwafel in zijn rugzak te zitten: zijn lunch! Ik zou het daarop echt niet volhouden: als ik energie moet leveren, moet er ook gezonde energie naar binnen. 

geocachen ourthe ardennen
GEOrg heeft nog genoeg energie

Maar GEOrg leek het prima vol te houden! We genoten van de dag en de hiking trail. Zo rond de middag hielden we nog een pauze. We vonden een prachtig plekje aan het water voor de lunch. Ik haalde mijn couscoussalade tevoorschijn en GEOrg.......zijn suikerwafeltje! Maar toen ik hem een deel van mijn salade aanbood, zei hij maar al te gretig ja graag. Nou ja, ik heb er tenslotte ook niets aan als hij het eindpunt niet haalt;) De eerstvolgende keren dat we samen op stap waren is dat zo gebleven: GEOrg die de helft van m'n lunch opat. Dus ik ben al gauw begonnen voor hem ook brood, fruit en noten mee te nemen en dat werd sindsdien altijd smakelijk door hem verorberd. Als dank draagt hij meestal de rugzak.

geocaches ourthe ardennen
vlak bij onze lunchplek

Noodrantsoen uit de camper gegeten

Maar nu loop ik wat op de zaken vooruit. Hier zorgde ieder nog voor zichzelf en ieder droeg zijn eigen bagage. Of het dankzij mijn salade was weet ik niet, maar we haalden beiden het eindpunt. Moe, maar zeer voldaan kwamen we aan het eind van de dag weer bij de campers aan. En ja, we hadden allebei honger! Wat eten we? Eigenlijk zouden we midden in een stadje te staan, maar we kwamen uiteindelijk uit in the middle of nowhere. Niet echt rekening mee gehouden! Maar we hadden allebei nog wel wat "noodrantsoen" in de camper. We gooiden het bij elkaar en de salade die daaruit ontstond smaakte heerlijk! Of maakt honger rauwe bonen zoet? Ik weet het niet, maar lekker was het!

geocaching nisramont trail
elke geocache was een uitdaging (en het pad ook!)

Geocachen La Roche-en-Ardenne

De volgende dag gingen we naar La Roche-en-Ardenne, waar we twee prachtige en weer pittige trails liepen (die er nu niet meer zijn: Experimentation en Decouverte). Eentje ging bergop en -af en door de bossen (daar waar nu de Potter Trail ligt GC6DPC7), een schitterende wandeling! De andere bleef meer beneden bij de Ourthe (maar daar ligt nu niets meer). Het werd weer zo'n heerlijke dag die veel te snel voorbij ging.

geocaching la roche-en-ardenne trail
ook van La Roche-en-Ardenne genieten we

Een DNF voor ons

We reden terug naar het stuwmeer, want GEOrg zijn camper stond daar nog. Wacht, daar ligt nog een tradi op de parkeerplaats bij de campers (hij ligt er inmiddels niet meer). Dat stelt ons vertrek naar huis nog even uit. Helaas ... een DNF! Toen hadden we nog geen idee dat daarmee onze gezamenlijke geocaching nickname geboren was. Op dat moment baalden we alleen van een niet gevonden cache. Zo willen we dit fantastische weekend toch niet afsluiten?

campercaching weekend nisramont
fantastisch weekend!

Lost Place als afsluiting

Natuurlijk niet! Dus we vonden nog een excuus om niet naar huis te hoeven. Iets verderop lag nog een kleine Lost Place (GC2F2NP Darkness). En laat dat nu de leukste geocache van het hele weekend worden? Wat een perfecte afsluiting van dit toch al zo perfecte weekend. GEOrg schreef later in zijn logjes ".....and my companion was wonderful". Wilde hij ook dat er meer tussen ons kon zijn dan geocaching-vriendschap? Of was dat wishful thinking van mijn kant? De tijd zou het leren. Het zou in elk geval niet heel lang duren voordat we elkaar weer zouden zien, want ook GEOrg zou twee weken later naar het mega CET2018 "The Best of Twente" (GC78PHG) gaan. To be continued!!!

lost place nisramont stuwdam
 leuke afsluiter met deze Lost Place



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe reacties? Zet dan hierboven het vinkje bij "Melding sturen" aan.