dinsdag 3 augustus 2021

Geocaching mega-event Welcome To Belgium 2018 (BE 08-2018)

Het eerste mega-event van Birre's Camper Friends was Welcome to Belgium in 2018 (GC7CAZZ). Een geocaching event, waar vele geocachers met en zonder camper op afkwamen. In deze blog beschrijf ik mijn werkzaamheden als onderdeel van de crew en de gezelligheid van dit event. Uiteraard komen ook de geocaches van dit mega ter sprake en last but not least de opbloeiende vriendschap tussen GEOrg en mij.

Welcome to Belgium mega geocaching-event van Birre's Camper Friends
Welcome to Belgium van BCF

Reis door de tijd


Deze blog hoort bij onze reis door de tijd. Wij schreven een aantal blogs over hoe wij elkaar hebben leren kennen tijdens geocaching-events waar we beiden met de camper waren en over hoe onze vriendschap al gauw uitgroeide tot liefde. Deze blog gaat over het mega Welcome to Belgium, het derde event waar we elkaar tegenkwamen. Althans....dat dachten we toen nog. Lees de blog over Alsdorf ook maar eens!


Mega-event Welcome to Belgium


Tijdens het WTB-event maakte ik voor het eerst deel uit van de crew van een mega-event en wat was dat een superleuke ervaring! Ik reisde de dag ervoor (donderdag) al aan om te helpen met de opbouw van het event en het opzetten van de party-tenten en allerhande andere klusjes. Ergens tijdens de opbouw meldde GEOrg zich dat hij niet kon komen, want zijn camper was kapot. Of was er misschien nog een plekje op het tentenveld beschikbaar? Tuurlijk, dat regel ik!

GEOrg zijn tent, camper kapot
GEOrg zijn tent


Werkzaamheden als crew-lid


Vrijdag ben ik als crew vrijwel de gehele dag vol aan de bak geweest. Ik was ingedeeld op de camperplaats om iedereen zijn of haar plekje aan te wijzen. Een super drukke klus, want er kwamen geloof ik meer dan 100 campers (en dan ook nog 10-20 tenten). Ik was echt blij met m'n fiets, want als ik dat allemaal heen en weer had moeten lopen.... Maar het is ook echt een super leuke klus, want je ziet vrijwel iedereen aankomen en je leert zo een hoop nieuwe mensen kennen. Wat ik daar ook zo leuk aan vindt, is dat het zo internationaal is. Natuurlijk heel veel Belgen, maar ook veel Nederlanders, Fransen, Duitsers, Engelsen en nog veel meer.

internationaal geocaching event
internationaal geocaching-event

Leuk om zo je talen te kunnen gebruiken bij het uitoefenen van je hobby. Mijn Frans is een beetje handen-en-voeten-werk, maar ik kom er altijd wel uit. En gelukkig waren onze team captains sam&co en die spreken vloeiend Frans. Gevolg was dat ik in elk geval alle Duitsers (want dat spreken sam&co dan weer niet zo goed) hun plekje mocht wijzen plus nog vele andere nationaliteiten. Ik vond het echt super leuk en onder elkaar liep het als een goed geolied team. Ik vond het een eer dat ik 's avonds al direct gevraagd werd het volgende mega in 2019 weer te helpen op de camperplaats.

crew Welcome to Belgium 2018
trots onderdeel van de crew te zijn

Na 's avonds nog even met die en gene gekletst te hebben, ging ik redelijk vroeg onder de wol, want de volgende ochtend werd ik al vroeg bij de crew van de entree verwacht om de enveloppen met toegangsbewijzen e.d. uit te delen aan de geocachers die aankwamen. Ook dat was weer druk en gezellig en veel bekenden en onbekenden gezien.

toegangsbewijs welcome to belgium 2018 birre's camper friends
Toegangsbewijzen, boekje en nog veel meer
(met dank aan Schmelli voor het beschikbaar stellen van de foto)


BBQ met zang en gitaar


Gelukkig had ik 's middags ook wat vrije tijd, want de labcaches had ik niet willen missen! Wat een creativiteit! Het leken wel een soort oud-Hollandse (pardon! Belgische) spelen, vooral het doolhof dat je met z'n vieren moest laten bewegen was erg leuk!

welcome to belgium 2018 labcaches doolhof
het doolhof (een van de labcaches)

Ook werd er nog even naar het dorp gefietst om inkopen te doen voor de BBQ die 's avonds ingepland was. De orga had grote BBQ's geregeld en iedereen nam zelf zijn/haar tafel, stoel, bord, bestek en natuurlijk eten en drinken mee. De tafels en stoelen werden in een lange rij gezet en het werd echt super gezellig. De sfeer kwam er helemaal goed in toen schruppi een gitaar tevoorschijn haalde om het vocale geluid van thecrazykat te ondersteunen. Wat was dat prachtig en wat een sfeer! Deze avond lag ik niet op tijd in mijn bed.....

Rondlopend CITO-logboek


Zondag werd het ook voor mij een echte geocachedag. Het CITO heb ik helaas even gemist, omdat ik wat tijd voor mezelf nodig had (lees: slaap......). Maar gelukkig mochten de harde werkers van de crew het uitermate toepasselijke en inmiddels rondlopende (Schmelli) logboek van de CITO toch loggen. En wat hadden we daar een lol mee! Onze vriend Schmelli (in de geocaching-wereld bekend van zijn blog Schmelli) dacht daadwerkelijk dat GEOrg zijn naam met stift in Schmelli's nek hadden geschreven in plaats van in het logboek!


wandelend logboek cito welcome to belgium
wandelend logboek Schmelli


GEOrg en zijn harem


En na het loggen van de CITO maakte ik deel uit van GEOrg zijn harem. GEOrg had tijdens dit event een 4-tal vrijgezelle dames met camper leren kennen waarmee hij was gaan geocachen. Hij ging zondag weer met dit harem op stap en had er geen problemen mee als zich een 5-e vrijgezelle dame (met camper) aansloot;-) Een van deze dames was geoma7, waarmee ik al een gezellig weekend had beleefd tijdens het WildWildWest Event. Een van de andere dames was Isa, in de camperwereld bekend als blogster Isaswomo. En de andere dames waren weer vriendinnen van deze twee dames. Dat is zo leuk bij het geocachen. Je vindt altijd weer iemand waarbij je je kunt aansluiten. Zo hoef je niet alleen op pad en leer je steeds weer nieuwe mensen kennen. En wat een prachtige geocaches kwamen we tegen tijdens dit rondje. Allerlei creaties van griezelige figuren en ogen die je aankeken, maar ook prachtige vlinders.

geocaches welcome to belgium 2018 creatief
prachtige geocache met 4 ogen


Wat een schitterende geocaches!


Tussendoor waren we weer even op het event-terrein en maakten hier en daar een kletspraatje. Maar het was prachtig weer en ik had nog niet zo heel veel caches gezien. Dus ik vroeg of GEOrg nog zin had in een fietsrondje. Dat had hij wel! Maar helaas geen fiets. Gelukkig kon hij een fiets lenen en zo kon GEOrg alweer met een paar dames op stap kon! Namelijk mijn persoontje en de vrouw van schruppi genaamd Nosipho. En wat was ik blij dat ik nog wat geocaches kon doen. Ik had deze namelijk echt niet willen missen. Wat een creativiteit, echt ongelofelijk! Bijvoorbeeld in een prullenbak. Dan denk je prullenbak?!? Kijk de spoilerfoto maar eens!

geocache prullebak spoilerfoto welcome to belgium
geocache in een prullenbak

Of al die prachtige creaties van hout. Maar de meest geweldige vond ik de fiets die midden in de dorpsstraat stond. De fiets was een veldpuzzel en het viel echt niet mee om bij het logboekje te komen. Echt heel blij dat ik nog een aantal van deze geocaches heb kunnen doen, want een jaar later zouden ze al weer weg zijn om plek te maken voor de nieuwe creaties van Birre's Camper Friends voor het mega in 2019.

fiets als veldpuzzel geocache wtb2018 bcf
fiets als veldpuzzel, geweldig!

Alweer een voorbode?


Ook deze fantastische dag ging veel te snel voorbij en we kregen honger! We haalden wat op bij de Chinees en fietsten terug naar het event-terrein. Het smaakte heerlijk en de avond vloog voorbij. Tijd om naar bed te gaan, want de volgende dag had ik een lange reis voor de boeg. GEOrg was zo charmant mij even naar mijn camper te begeleiden. Bij mij ging nog geen enkel belletje rinkelen, maar ook dit was weer een voorbode..... Later zou ik van diverse bevriende geocachers horen dat die allang wat door hadden tijdens dit gezellig event. Bij mij was het kwartje echter nog niet gevallen.

geocaching geleende fiets wtb2018 bcf
dank voor het lenen van de fiets!


Afscheid en door naar Frankrijk


En toen was het al weer maandag en regende het helaas. Bovendien had ik nog een flinke reis voor de boeg, want ik ging naar een camping in Plats zo'n twee uur voorbij Lyon, waar mijn familie al eerder was aangekomen. Dus ik besloot mijn boeltje te pakken, iedereen gedag te zeggen en af te reizen. Ik had twee dagen ingepland voor de reis en het plan was te rijden totdat ik geen zin meer had of moe werd. Maar het verliep allemaal heel vlot en ik bleef fit, dus ik ben doorgereden - natuurlijk wel met de nodige pauzes. Ik keek er ook naar uit mijn familie weer te zien. Maar wat een deceptie! Ik kwam iets na 22.00 uur aan en de hele camping was al donker. Dus ik besloot op de parkeerplaats te overnachten. De volgende dag bleek waarom iedereen zo vroeg naar bed was. Het was daar noodweer geweest met vreselijk veel regen en onweer. Gelukkig nergens last van gehad onderweg en inmiddels was het in Plats ook weer prachtig weer en kon ik mijn camper verhuizen naar zijn plekje voor de komende 10 dagen. Een plekje met een fantastisch uitzicht over het Rhône-dal.

camper vanlife plats frankrijk rhone
uitzicht over het Rhône-dal

En GEOrg en ik? Dat lezen jullie in een volgende blog in deze reis door de tijd.

cito vuilniszakken welcome to belgium 2018
opbrengst van de CITO (lukt ook zonder mij;-))

geocaches wtb2018 bcf
de geocaches zijn prachtige creaties

geocaches-welcometobelgium2018-birrescamperfriends
maar ook griezelig

geocaches-welcometobelgium2018-birrescamperfriends
of juist weer heel lieflijk

geocaches-welcometobelgium2018-birrescamperfriends
creativiteit met hout

geocaches-welcometobelgium2018-birrescamperfriends
houten geocaching-spot

geocaches-welcometobelgium2018-birrescamperfriends
mega-woodie als logboek

geocaches-welcometobelgium2018-birrescamperfriends
schitterende bonus

geocaches-welcometobelgium2018-birrescamperfriends
geocache als ode aan de Nacht der Vulcane

geocaches-welcometobelgium2018-birrescamperfriends
nog een geocaching-spot

geocaches-welcometobelgium2018-birrescamperfriends
WC mét drol

logboek-welcometobelgium2018-birrescamperfriends
nee niet GEOrg zijn tent, één van de logboeken

logboek-welcometobelgium2018-birrescamperfriends
logboek van het main event

crew-welcometobelgium2018-birrescamperfriends
de crew, tot volgend jaar!

















1 opmerking:

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe reacties? Zet dan hierboven het vinkje bij "Melding sturen" aan.