donderdag 23 juli 2020

En nu de natte tunnel in... (DE april 2020)

Het was prachtig weer en GEOrg stelde voor een waadpak-cache te gaan doen. Maar ja......wat de boer niet kent.......dus ik zei: nee joh, ander keertje. GEOrg had geluk, want het weekend daarna was het wederom mooi weer. Ik kon natuurlijk niet nogmaals nee zeggen en hij wist me over te halen met de afspraak: hij het water in en ik de foto's en de blog.


Nat pak of niet?


Zo gezegd, zo gedaan. Het was werkelijk fantastisch weer en de omgeving was schitterend, dus ook de wandeling en een beetje fotograferen is al leuk! Vlakbij de cache aangekomen trok hij het waadpak aan (alhoewel, echt een waadpak was het niet, meer lieslaarzen, maar dat voldeed wel voor deze cache) en stapte het water in. Heel even dacht ik dat ik daar het filmpje van m'n leven kon maken, want hij verloor zijn evenwicht en........hield zich staande. Jammer voor het filmpje en de blog; gelukkig voor GEOrg en zijn telefoon!

Fuuuuuuuund......


 GEOrg waadde door het water naar de tunnel en verdween toen uit zicht. Het waden op zich was niet zo'n uitdaging (het was niet erg diep), maar doordat het nogal een klein tunneltje was, moest hij behoorlijk uitkijken geen natte kont te halen. En de beenspiertjes werden flink op proef gesteld in het tunneltje zelf. Maar al gauw hoorde ik hebbes (oftewel fuuuuuund zoals onze Duitse (blog)vrienden zeggen) en daar kwam GEOrg de tunnel weer uit en even later was hij veilig op het droge.



Waadpak-cache voor beginners


Dit was echt een mooie waadpak-cache voor beginners (ik heb namelijk nog nooit eerder een waadpak-cache gedaan), dus nadat ik gezien had hoe het GEOrg verging, heb ik ook de stoute schoenen (pardon...laarzen!) aangetrokken en ben de tunnel ingegaan. Het was echt leuk om te doen en ik ben heel blij dat ik me heb laten overhalen. Maar ook blij dat ik geen nat pak heb gehaald, haha!



Comfortzone


Hiermee hebben we jullie weer een van de vele gezichten van geocaching getoond. Het blijft een heel bijzondere en rare hobby die er toch elke keer weer voor zorgt dat mensen buiten hun comfortzone treden. Want zeg nou zelf, wie is er - behalve een geocacher - zo gek een waadpak aan te trekken om ergens in het water zijn of haar nickname op een papiertje (logrolletje) te kunnen schrijven?

Wie van jullie heeft wel eens een waadpakcache gedaan? En wie heeft daarbij wel eens een nat pak gehaald? Nieuwsgierig naar jullie verhalen en vooral foto's. Die kunnen jullie mailen naar georgkarsdnf en dan het bekende gmail-account.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe reacties? Zet dan hierboven het vinkje bij "Melding sturen" aan.