zaterdag 11 april 2020

Geen zorgen voor de dag van morgen! (april 2020))

Aangezien er voorlopig geen cache- over camperavonturen van ons te verwachten waren - en zelfs geen verhalen van ons samen - besloten we de blog te vervolgen met een reis door de tijd. De eerste blog daarover (bij welk event zouden wij elkaar voor het eerst ontmoet hebben….?) was al bijna klaar. Totdat…….


Totdat als eerste GEOrgCACHING zijn quarantaine „zomaar ineens” opgeheven werd (twee verschillende personen bij het gezondheidsambt en beiden zeiden wat anders). Maar omdat er steeds in de pers stond, dat er vanaf 10 april nieuwe inreisregels van kracht zouden worden voor Duitsland, durfde ik het niet aan zijn kan op te gaan voordat die regels bekend werden. Misschien mocht ik daar dan ineens niet meer zijn?

Op 9 april om 11 uur `s avonds zag GEOrgCACHING de nieuwe inreisregels op internet staan. Voor velen is het daardoor vanaf 10 april onmogelijk om Duitsland in te reizen. Maar wij hebben alle geluk van de wereld!  Ik val namelijk onder een van de uitzonderingen, namelijk „niet onder hetzelfde dak wonende levenspartners”. Ik mag Duitsland in en ook weer uit zonder quarantaine. Jippie!!! Totaal onverwachts kunnen we toch het paasweekend samen zijn! Uiteraard heb ik m’n zaakjes thuis zo snel mogelijk geregeld en ben de 10e zijn kant opgegaan. Nog even spannend of ik bij de grens aangehouden zou worden (want controles zijn er wel degelijk), maar ik kon gelukkig gewoon doorrijden. Dolblij sluiten we elkaar weer in de armen bij mijn aankomst in Bedburg.



De regels zijn wel zo opgesteld, dat ik me bij het gezondheidsambt moest melden. Dat heb ik natuurlijk netjes gedaan. Inmiddels hebben we daar met twee personen gesproken en wordt ons wel duidelijk, dat de regels in elk geval niet duidelijk zijn - tenminste niet voor het gezondheidsambt. Beide personen „moeten het eerst navragen”. Het zal vast wel goed komen - het staat immers heel duidelijk zwart op wit omschreven - maar een beetje onrustig maakt me dit allemaal wel.

Voorlopig lekker even van elkaar, het mooie weer en de paasdagen genieten. Daarna zien we wel weer verder, want deze regeling geldt helaas maar tot 19 april. Maar ook hier weer geldt het gezegde: geen zorgen voor de dag van morgen. Wie had een paar dagen geleden kunnen denken dat ik hier nu lekker bij GEOrgCACHING op het balkon zou zitten? Ik in elk geval niet!

Benieuwd waar en hoe jullie je paasdagen doorbrengen. Leuk als je een reactie achterlaat. Fijne paasdagen allemaal en blijf vooral gezond.



6 opmerkingen:

  1. Wat is dit super fijn!
    In ieder geval zijn jullie nu bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Beetje laat, maar ik hoop dat jullie ook fijne paasdagen hebben gehad.

      Verwijderen
  2. Wat een raar gedoe, maar lekker dat jullie de paasdagen samen zijn. Daarna zie je,wel weer. Veel plezier samen en de groetjes uit onze achtertuin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Hoop dat jullie ook genoten hebben in de achtertuin. Helaas weten we niet wie jullie zijn, want deze reactie komt anoniem binnen.

      Verwijderen
  3. We wensen jullie, dat jullie liefde snel in rustiger vaarwater komt. Had je ooit gedacht dat liefde dat kan bewerkstellen kan..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor jullie lieve reactie (we kunnen overigens niet zien wie jullie zijn). En nee, dat zeker nooit gedacht!!!

      Verwijderen

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe reacties? Zet dan hierboven het vinkje bij "Melding sturen" aan.