zondag 30 januari 2022

Fozzy's Geo-Art bij Amersfoort (NL januari 2022)


Fozzy's Geo-Art bij Amersfoort is een geo-art in de vorm van een paardenhoofd, dat is toch echt iets voor mij! Deze keer gingen wij niet met z'n 2-en, maar met vrienden op pad en we liepen deze leuke trail, die door een heel mooi wandelgebied gaat. In deze blog schrijven wij over deze leuke dag die wij hadden met Fozzy's Geo-Art. Wil je weten wat een geo-art is? Ben je benieuwd naar Fozzy's Geo-Art? Wil je weten waarom een paardenhoofd speciaal wat voor mij is? Lees dan verder!

Fozzy's Geo-Art
Fozzy's Geo-Art

Wat is een geo-art en waarom deze?

In onze blog Geo-Art Maasland Paasland hebben wij al uitgelegd wat een geo-art is. Vorige jaar hebben wij er een flink aantal gedaan (bekijk hier welke). Voor 2022 was dit de eerste. Dit was er ook echt eentje die ik graag wilde doen, want hij heeft de vorm van een paardenhoofd. Als je mijn logo op geocaching kent of mijn woodie, snap je wel waarom! Het verhaal erachter kun je lezen in onze blog Woodies en het verzamelen ervan. En daarbij ligt Fozzy's Geo-Art ook precies daar waar ik vroeger regelmatig met mijn paard op vakantie ging. Ik heb daar veel paard gereden, maar ook hard gelopen, gewandeld en gefiets, het is een prachtig gebied. Wat een mooie herinnering!

Fozzy's Geo-Art mooie wandeling
mooi wandelgebied


The best finds are ... other geocachers

The best finds are ... other geocachers! Dat geldt voor GEOrg en mij natuurlijk als geen ander. Lees hier maar eens. Maar de geocachers die ik als eerste "gevonden" heb, zijn toch echt de twee geocachers van Team Vollmuller. Als beginnende geocacher ging ik regelmatig met hen (en nog een paar andere geocachers) op pad. We noemden ons destijds WLG van We Love Geocaching en Fozzy's Geo-Art hebben we heel nostalgisch met deze naam gelogd. Ook vanBaarsel sloot zich aan en zo heeft GEOrg weer een aantal geocachers uit mijn homezone leren kennen. Hopelijk heeft hij zich vermaakt, want we hebben onderweg veel WLG-verhalen opgehaald. Alweer zo'n mooie herinnering! En natuurlijk hadden GEOrg en ik - als niet-puzzelaars zoals jullie weten - geluk dat we met deze teams op pad konden en niet zelf hoefden te puzzelen...

best finds are other geocachers
TB gevonden in de bonus, hoe toepasselijk!


De geocaches en route van Fozzy's Geo-Art

De geocaches van Fozzy's Geo-Art (GC9JZGK is de bonus) zijn door de CO bewust niet moeilijk verstopt, zodat je lekker kunt genieten van deze prachtige en gevarieerde wandeling, die ongeveer 10 km lang is. Wij waren er op zaterdag en het was er behoorlijk druk met wandelaars, hardlopers en mountainbikers. De geocaches zijn prima onderhouden en een aantal hebben een mooie behuizing. Ook van de bonus is wat moois gemaakt.

geocaches van fozzy's geo-art
wat een schatje!


Bijvangst tijdens Fozzy's Geo-Art

Je komt langs de tradi GC7AXHW STEEN(goede)CACHE, die leuk bedacht is. Als je thuis wat puzzeltjes oplost, heb je nog meer bijvangst. Zonder compleet te willen zijn noem ik GC5JM25 Hoe kRIJG je het voor elkaar! (beslist de moeite waard) en GC6ZM71 #05# NL: No is nee! Als je van te voren goed nadenkt over je route, kun je ook de multi GCCA0C "The GameBox" loggen. Er ligt nog wel meer, maar dit is wat wij deden.

fozzy's geo-art geocaches
vlot te vinden geocaches


Dank aan ...

Allereerst onze dank aan CO Team Fozzy, die ons met een paardenhoofd deze kant uit lokte. Vervolgens onze dank aan de CO's van de overige geocaches die wij onderweg vonden. En last but not least dank aan onze vrienden van het WLG-team van deze dag. Dank allemaal, we hebben van deze dag genoten en hij is voor herhaling vatbaar!

we love geocaching
We Love Geocaching

***update 02-02-2022***

Nadat onze blog gepubliceerd was, kregen wij een leuk berichtje van Team Fozzy. Altijd leuk als CO's reageren natuurlijk! Deze reactie was alleen een beetje anders dan verwacht... Mijn blog bleek namelijk typisch een voorbeeld van "zien wat je wilt zien". Kennelijk zie ik - zelfs vele jaren nadat ik gestopt ben met paardrijden - overal een paard in. De geo-art is namelijk niet in de vorm van een paardenhoofd, maar in de vorm van een hondenkop. Fozzy was namelijk de hond van de CO. Een schipperke die eigenlijk altijd mee ging met geocachen.

Sorry Fozzy, dat ik jouw mooie hondenkop aangezien heb voor een paardenhoofd! Wat een eer voor jou dat je zo mooi herdacht wordt in de vorm van een geo-art.

4 opmerkingen:

  1. Wij hebben ons ook prima vermaakt die zaterdag en is zeker voor herhaling vatbaar.
    Onze wandelende TB Joep vond het lange stuk wandelen geen enkel probleem.
    Het was leuk om die oude verhalen op te halen. Het was ook leuk om vanBaar(d)sel weer te zien en te spreken.

    Hopelijk gaan we snel weer gezamelijk op pad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het was echt een perfecte dag. Heel leuk jullie allemaal weer gezien te hebben, inclusief de wandelende TB!

      See you soon!!!

      Verwijderen
  2. heel leuk om in een blog te lezen hoeveel plezier er aan de geo-art beleefd is. Ons doel, een mooie wandeling en daarbij niet te veel tijd kwijt zijn aan het zoeken van de caches, is helemaal gelukt.
    Dat Fozzy even verward is met een paard is in deze blog geen probleem (achter in de auto zou het anders zijn geweest).
    groeten en veel plezier met cachen,
    Rene (Team Fozzy)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je leuke reactie. Haha, helemaal gelijk, liever Fozzy op de achterbank dan een paard!

      Hartelijke groeten terug en wie weet tot een volgende keer.

      Verwijderen

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe reacties? Zet dan hierboven het vinkje bij "Melding sturen" aan.